DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Két csapattal köthet szerződést a Heineken

A Heinekennél nagyon komolyan veszik a száguldó cirkuszt: a holland sörgyár F1-es szerepvállalása mellett két csapattal is társulhat a közeljövőben, ráadásul az Olasz Nagydíjon is névadó szponzorként tűnnek majd fel.

A Kanadai Nagydíj hétvégéjén jelentették be, hogy a Heineken négy és fél évre szóló szponzori támogatást kötött a Forma-1-gyel, logói pedig már Montrealban feltűntek a pálya szélén, és a dobogón is. A hollandok a sportág hivatalos sörpartnerei lesznek a szerződés időtartama alatt, a szeptemberi Olasz Nagydíjon pedig névadóként is ott lesznek majd, de itt nem áll meg az élet: hírek szerint két csapattal tárgyalnak.

„Nem kötünk valós szponzori szerződést egy csapattal sem, sokkal inkább az elérhetőségen lesz a hangsúly” - nyilatkozta Gianluca di Tondo, a Heineken igazgatója. „Ezt mi csapatélménynek hívjuk, és az átlag drukkert akarjuk megszólítani. Szeretnék majd néhány szerencsés rajongót bevinni a garázsba.”



„Azt akarom, hogy beszélgessenek az ott lévőkkel, ahogyan én tettem Jackie-vel (Stewart - a szerk.) Melbourne-ben, mert életre szóló élmény. Ahogyan együtt sétáltunk, belefutottunk Niki Laudába - mindig is arról álmodtam, hogy két háromszoros világbajnok áll mellettem.  Hihetetlen volt, és szeretném, hogy ezt mások is megtapasztalják.”

A hírek a Red Bullt említik első számú esélyesként az együttműködésre, di Tondo viszont egy második gárdával is társulni szeretne még - a Williams (Martini), McLaren (Chandon és Johnnie Walker) és a Force India (Smirnoff és Kingfisher) kieshet a szórásból alkoholszponzoraik miatt.

„Nagyon közel vagyunk a Red Bullhoz, jól ismerjük egymást, és egy cipőben járunk, és Max Verstappen is szerepet játszhat a kapcsolatban” - mondta di Tondo. „De még egy csapatban gondolkozunk. Semmi sincsen kőbe vésve, de igen, nagyon közel állunk a Red Bullhoz.” A Heineken eltökélt célja, hogy új és fiatal közönséget szólítson meg az F1 számára, amiben komoly szerepet szánhatnak a sportág legfiatalabb pilótájának.

Az Autosport információi szerint a szóban forgó Olasz Nagydíj előtt hozhatják nyilvánosságra a két csapat nevét, di Tondo pedig elmondta, hogy miért nem akarnak olyan szerződést kötni, ahol konkrétan pénzzel támogatják a gárdákat - lévén a Heineken logói nem fognak szerepelni az autókon és a pilóták overáljain.

„Ez egy szabály, amit évekkel ezelőtt határoztunk meg a Heinekennel, mint márkával szemben. Olyan szponzorálásra koncentrálunk, ahol márkaként tudnánk értéket teremteni, így inkább külső dolgokban gondolkozunk a pilóták és autók helyett. Ott van például az UEFA Bajnokok Ligája, A Rögbi Világkupa - az eseményt támogatjuk, nem pedig csapatokat” - tette hozzá di Tondo.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: