DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

A csapat, amely 1,2 másodperc hátránnyal megy Bakuba

A modern szimulációs technológiák sokat segítenek napjaink F1-es csapatainak a felkészülésben, velejárójuk viszont, hogy a többség így már a versenyhétvége megkezdése előtt tisztában van az erősorrenddel.

A Red Bull az elmúlt futamokon egyre javuló formát mutatott, ám most mégis egy utcai pályán tartanak attól, hogy távolabb kerülnek az élmezőnytől. A csapat a Renault-motor gyengélkedései miatt hagyományosan a rövidebb egyeneseket és sok kanyart tartalmazó pályákba vetette a hitét, ám az utóbbi hetekben a franciák legújabb fejlesztései érezhető javulást hoztak a motorerő terén. A Red Bull még azok megérkezése előtt, Barcelonában győzelmet szerzett, majd Monacóban elcsípte a pole-t, és legutóbb Montreal hosszú egyeneseiben sem voltak vészesen lassúak autóik.

Dppi_00116007_483



Most, a bakui Európa Nagydíjra készülve azonban nem túl magabiztosak a csapatnál, hiszen utcai pálya ide vagy oda, Azerbajdzsán fővárosa a naptár leghosszabb, közel két kilométeres padlógázos szakaszával ijesztgeti őket. Helmut Marko elmondása szerint már számszerűsítették is, hogy mekkora lemaradásuk lesz emiatt.

„A rendkívül hosszú egyenes nem válik majd az előnyünkre. A számítógépes szimulációink azt mutatják, hogy ott 1,2 másodpercet fogunk veszíteni körönként. És noha kiváló autóval rendelkezünk, ezt szinte lehetetlen lesz visszahozni a kanyarokban. Remélhetőleg azért így is a Mercedes nyomában leszünk, azonos szinten a Ferrarival” - bizakodott a Red Bull tanácsadója.

A Milton Keynes-iek Kanadából egy 4. és egy 7. hellyel távoztak, aminél persze többre számítottak, de a körülményekhez képest elégedettek lehetnek a 18 megszerzett ponttal. Marko elmondása szerint a rendkívül alacsony hőmérsékletek is ellenük dolgoztak, ráadásul a hátrébb végző Daniel Ricciardo taktikáját hátrányosan érintette a virtuális biztonsági autó, valamint egy lassú defekt is. Pedig az ausztrál a verseny elején gyorsabbnak tűnt, és a Red Bull vezetősége meg is kérte Max Verstappent, hogy engedje el az ausztrált maga mellett, aki azonban nem tett eleget a kérésnek. Ám mivel a holland hamarosan képes volt felgyorsulni és elszakadni Ricciardótól, a csapat nem látott kivetnivalót a történtekben.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: