DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Formula Junior: Ez engem is meglepett!

Az új időmérőrendszer most sem nyerte el a pilóták, csapatok és a nézők tetszését. Az új gumiszabály nagyon érdekessé teszi a futamokat, sokkal több a hibázási lehetőség… Ebben a cikkben az F1-es Bahreini Nagydíj eseményeit idézzük fel.

Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 13 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.

Időmérő

A kvalifikáció első felében Pascal Wehrlein okozta a pozitív meglepetést, a mezőny leggyengébb autójával 16. lett a 22-ből. A Q2-ben egy újonc, Stoffel Vandoorne élete első időmérőjén megverte világbajnok csapattársát, Jenson Buttont, és a 12. helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Az időmérő második részét Hamilton nyerte 1:30.039-es idővel, tavaly 1:32.669-es időt futott a Q2-ben, amivel ugyancsak első lett akkor. A Q3-ban Hamilton pályacsúcsot autózott, azaz ő ment körbe F1-es autóval a leggyorsabban eddig Bahreinben. Mark Webber tartotta ezidáig a körrekordot, 1:29.527-tel, most azonban Lewis 1:29.493-as időt futott. Ez volt zsinórban második elsősége a sivatagi pályán, valamint összesen 51. pole pozíciója, 14-re van Sennától és 17-re Schumachertől. Idén 2/2 elsőség az övé. Mögötte Rosberg végzett, aki megelőzte Vettelt.



Verseny

Még el sem kezdődött a verseny, de Vettel autója a felvezető körön elfüstölt, a német feladni kényszerült a futamot. A rajt nem zajlott izgalommentesen, a Williamsek nagyot jót rajtoltak, a Ferrari és a Mercedesek már kevésbé indultak jól. Hamiltont a távolról beeső Valtteri Bottas az első kanyarban meglökte, és a brit autója megsérült. A 2. kör elején Carlos Sainz kapott defektet Perez miatt. A versenyt Rosberg nyerte nagyon nagy előnyben, mögötte Raikkönen érkezett be, majd a dobogó harmadik fokára Hamilton mászott fel.

 

Csapatok értékelése

Mercedes: Nagyon jó autót gyártottak idén is, Hamilton nagyon szépen felküzdötte magát a 9. helyről egészen a 3. helyre, Rosberg pedig nagyon simán behúzta ezt a versenyt. Szerintem Hamilton vissza fog térni a régi formájába, és lesznek csaták csapaton belül is.

Ferrari: Jó autót készítettek idénre, még közelebb értek a Mercedeshez. Vettelnél voltak gondok már pénteken is, és ez vasárnap jött igazán ki, ahogy elfüstölt a motorja. Az egyetlen állva maradt Ferrari Raikkönen alatt visszaesett a rajtnál, de visszahozta a 2. helyre a kocsit.

Red Bull: Hozta a formáját, Bahreinben mindig is jól tudtak menni, és ezt most sem tagadták meg. Ricciardo 4. és Kvyat 7. lett.

Williams: Bottas a Hamiltonnal való ütközés miatt kapott egy áthajtásos büntetést, amit igazságosnak tartok, mert felmérhette volna, hogy veszélyes az akciót megcsinálni. Massa nem futott rossz versenyt, izgalmas csatákat vívott.

Haas: Hihetetlen, amit Grosjean és a csapat csinál, Ausztráliában 6. és most 5. lett! Gutierreznek viszont kevésbé jól megy a szezon, mind a két versenyen kiesett.

Toro Rosso: Sainz kiállni kényszerült technikai probléma miatt, viszont Verstappen szép futamot ment, 6. lett.

Force India: Ha nem lett volna Pereznek balesete Sainzzal, akkor még előrébb is végezhetett volna.

McLaren: Vandoorne megszerezte a McLaren első pontját élete első versenyén, hihetetlen, amit csinált, helye van a Forma-1-ben! Button viszont kiesett motorproblémák miatt. Alonso sérülése miatt nem versenyezhetett Bahreinben, de egyelőre az sem biztos, hogy Kínában elindulhat.

Renault: Palmer már a felvezető kör végén kiállt a boxba, Magnussennek sem sikerült túl jól a versenye, még pontot sem szerezett. Én arra számítok, hogy nem lesznek idén jobbak, ez az évük olyan lesz, mint tavaly a McLarennek.

Sauber: Az idei autó a mezőny végére elég csak, nem sikerült egy versenyképes kocsit készíteniük 2016-ra, még egyik pilótájuk sem szerzett pontot a két verseny alatt.

Manor: Nagyon küzd a csapat a két újonccal, Wehrlein 16. lett az időmérőn, és igaz, hogy a futamon nem szerzett pontot, de nagyon jól ment, ő akár még egy nagycsapatnál is versenyezhet majd az elkövetkezendő években.

 

Az időmérőről:

Az időmérő-féle huzavona elég érdekes, nekem tetszik is, meg nem is ez az új kieséses rendszer. Azért nem tetszik, mert elég unalmas lesz a Q3 vége, de néha kell a változás, és kicsit izgalmasabb a Q1, Q2 és a Q3 eleje.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: