A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj kétségkívül egyik legemlékezetesebb momentuma volt Fernando Alonso és Esteban Gutierrez ütközése, amely után a spanyol autója többször is átpördült a levegőben, mielőtt fejtetőn landolt volna a betonfal mellett. A kétszeres világbajnok szerencsére épségben kiszállt az autóból, ám sokakban felmerült, hogy ebben a helyzetben a 2017-ben bevezetni kívánt, a versenyzők fejének védelmét szolgáló jelentősen hátráltatta volna Alonso kijutását. A McLaren másik pilótája, Jenson Button nem ért egyet ezekkel a véleményekkel, ráadásul szerinte az F1-esek feje még mindig nagyobb veszélynek van kitéve alaphelyzetben, mint amilyen kockázattal jár egy felborult autó:
„Nem kellett gyorsan kimásznia ebben a helyzetben. Annak sokkal nagyobb biztonsági kockázata, hogy valami eltalálja a fejünket, minthogy bármi történik, amikor fejre áll az autó” – magyarázta Button a Motorsport.com szakoldalnak nyilatkozva. „Nagyon szokatlan helyzet kellene ahhoz, például üzemanyag-szivárgás, vagy valami probléma a biztonsági cellával vagy a tankkal. Nem valószínű, hogy ilyesmi előfordul, ezért jobb, ha ott a halo. Természetesen a marsallok is visszafordították volna az autót, hogy kisegítsék őt. Kicsit tovább tartott volna, de mivel nem volt gondja, ez nem számított.”
A brit pilóta, aki csak később látta magát az ütközést, eleinte meglepődött, hogy megszakították a futamot: „Nem láttam a balesetet, csak a piros zászlót, a csapat pedig mondta, hogy „mindkét pilóta rendben van”. Arra gondoltam épp, hogy „különösen, hogy piros zászló van”, aztán láttam Fernandót elsétálni a helyszínről, utána pedig láttam magát a balesetet is, és megdöbbentem, hogy egyáltalán el tudott sétálni” – fogalmazott 2009 világbajnoka, aki Alonsóhoz hasonlóan kiemelte, hogy az elmúlt években roppant biztonságossá vált a száguldó cirkusz:
„Ez is azt bizonyítja, hogy mennyire biztonságossá sikerült tennünk az autókat. Láthattuk, hogy még mindig vannak veszélyforrások: különösen féktávokon, azok a legrosszabbak. A sebességkülönbség, amikor az egyik autó fékez, a másik pedig nem, elég jelentős. Úgy tűnik, most is ez történt, az egyik versenyző kissé félreértette a másikat, a kereket összeértek, aztán az autó úgy viselkedik, mint egy puskagolyó, ha már nincs rajta a felfüggesztés.”