DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Exkluzív: Hulk-NEM a fedett pilótafülkére

Remélhetőleg jó munkát végeztünk és közelebb lehetünk az élmezőnyhöz, mint tavaly! Nico Hülkenberg, a Force India F1-es versenyzője ezekkel a szavakkal sommázta a hétfőn délelőtt, a barcelonai paddockban prezentált VJM09 típusjelű autóval kapcsolatos elvárásait. A német megjegyezte, hogy néhány dobogós helyezés a személyes célkitűzése, ugyanakkor a pilóta látványosan tiltakozott a fejvédő keret bevezetésének terve ellen.

Vijay Mallya együttese a többség által alkalmazott receptet követve mutatta be idei alkotását, magyarán kitolták az új autót az összesereglett fotós- és operatőrhadnak a garázs elé. Némi meglepetésre az első installációs köröket az új szerzeményre, Alfonso Celisre bízták, így amíg a mexikói ifjonc a pályán körözgetett, Nico Hülkenbergnek volt alkalma a paddockban lófrálni és szánt néhány percet az újságírókra is.

„Új apróságok vannak, az oldaldoboz megváltozott, más lett a motorborítás is. Várunk még újdonságokat, Melbourne közeledtével egyre több fejlesztés érkezik majd. Egyelőre annyit tudok mondani, hogy minden jónak tűnik, de persze ez mindig relatív, hiszen nem tudhatjuk, hogy mit csináltak a többiek. Bizakodó vagyok azzal kapcsolatban, hogy a tél folyamán jól oldottuk meg a házi feladatunkat és közelebb lehetünk az élmezőnyhöz, mint a tavalyi évad vége felé” – mondta a Mercedes-erőforrással hajtott VJM09-essel kapcsolatos elvárásairól a német pilóta, aki saját, személyes célkitűzéseiről annyit árult el, hogy „néhány alkalommal jó lenne dobogóra állni”.

pf_hulk



Megkerülhetetlen a kérdés az előszezon első hivatalos tesztjén, hogy mit gondolnak a főszereplő a fejvédő ketrecről, amely komoly témát szolgáltatott a téli időszakban. Mint a Le Mans-i 24 órás futam tavalyi győztes egységének tagjától, Hülkenbergtől valószínűleg sokan azt várják, hogy támogatná akár a teljesen zárt pilótafülkét is, ám a német épp ellenkezőleg foglal állást.

„Korábban is mondtam, most is mondom, hogy nem tetszik nekem ez az ötlet. A személyes véleményem az, hogy mivel az együléses autók mindig nyitottak volt, ennek így kellene maradnia. A sportautózásban nem zavart, hogy zárt a pilótafülke és szélvédő van előttem, de az egy egészen más műfaj” – adott hangot nemtetszésének a versenyző.

Hülkenberggel kapcsolatban apró érdekesség, hogy a téli időszakban fizioterpaeutát cserélt: eddigi segítőtársa, Mika Salminen távozott a Forma-1-ből, ám a versenyző szerint az, hogy cimborájával mostantól külön utakat járnak, nem nyomta rá a bélyegét a fizikális felkészülésére. „Amikor egy másik személlyel kezdesz dolgozni, akkor kell némi változtatás a programban, de a cél végső soron ugyanaz. Mikával egyébként továbbra is barátok vagyunk és rendszeresen beszélünk egymással” – mondta Hülkenberg, aki az előző idényt 58 ponttal az egyéni tabella 10. helyén zárt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: