A Renault F1-es szerepvállalása hosszú évtizedekre nyúlik vissza, de amit az első gyári próbálkozással nem sikerült elérni, azt privát csapatokkal - Benetton és Williams - a kilencvenes években igen: a franciák motorjai világbajnoki címhez juttatták Nigel Mansellt, Alain Prostot, Michael Schumachert, Jacques Villeneuve-öt és Damon Hillt is.
2005-ben és 2006-ban, a második gyári szakaszban aztán végre saját csapattal is a csúcsra jutottak Fernando Alonso révén, 2010 és 2013 között pedig négy alkalommal Sebastian Vettel vitte világbajnoki címekig a Renault-motoros Red Bullokat. Annak ellenére, hogy a legújabb visszatérés apropóján a gyártó elnöke, Carlos Ghosn három évben jelölte meg a határidőt, magyarán ennyi időn belül győznie kell a csapatnak - Alain Prost szerint az sem baj, ha ez nem fog bekövetkezni.
A francia nemrég azt mondta, hogy nehéz szezon vár a Renault-ra, de szeretné, ha idővel fel tudnának zárkózni a sportág legnagyobbjaihoz. „A világbajnoki cím nem kötelező a Renault-nál” - nyilatkozta Prost az Auto Moto und Sportnak. „De bizonyos időn belül képesnek kell lennünk arra, hogy az élen harcoljunk, így az emberek világszerte érezhetik, hogy topcsapat vagyunk. A Mercedes vagy az Audi számára sokkal fontosabb a győzelem, nekünk viszont a bajnoki cím bónusz lenne.”