DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat
F1

Kétségek merültek fel a Ferrari idei motorjával kapcsolatban

Az FIA eddig nem engedte, hogy egy gyártó kétféle specifikációjú erőforrással lássa el partnercsapatait - a Toro Rossók mégis 2015-ös motorokkal fognak futni jövőre, ami kissé aggasztja a spanyol F1-es pilótát.

A 2015 második felét uraló Red Bull-Renault „párharcból” végül a Toro Rosso jött ki a legrosszabbul, hiszen vissza kell térniük a Ferrari motorjaihoz, míg anyucsapatuk maradni fog a TAG Heuer-re átnevezett Renault-aggregátoknál. A maranellóiak azonban csak 2015-ös motorokat hajlandóak szállítani a faenzaiaknak, ami kétségeket ébresztett a második szezonjára készülő Carlos Sainzban.



„Az lesz a legfontosabb, hogy a szezon első felében ki tudjuk hozni a legtöbbet a lehetőségeinkből” - nyilatkozta a spanyol pilóta a Motorsport.com-nak. „Az év második része biztosan nehezebb lesz, különösen az idei után, ahol rengeteget tudtunk fejleszteni szezon közben. A Renault-val közösen pedig észrevettük, hogy a motorteljesítmény ugyanaz maradt. A Toro Rosso a szezon elején előrébb volt, aztán egy picit visszább estünk, így azon leszünk, hogy maximalizáljuk az év első felét.”

A spanyol és Max Verstappen jövőre is a csapat kötelékében marad majd, de Sainz elmondta, megijedt, amikor a Red Bull kiszállással fenyegetőzött. „Nagyon kis mértékben, de így történt” - mondta Sainz. „Őszintén mondhatom, hogy nagyon bíztam, és hittem a csapatban, hogy hamarosan meg fogják oldani a problémákat - annak ellenére, hogy nem történt olyan meg olyan hamar. Megkönnyebbültem, hogy folytatni tudjuk a jövő évi felkészülésünket, szerintem előre tudunk majd lépni - ahogy szintén remek lesz egy teljesen olasz csapatban dolgozni. Biztosan jó lesz a kapcsolatunk - a csapatnál szerették a ferraris időszakot, így jelenleg minden pozitívan áll a következő szezonra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: