Alaposan átalakította a pályán dolgozó csapatát a Haas a Formula-1-ben. A legérdekesebb változás alighanem a versenymérnökök személyét illeti, Ayao Komatsu csapatvezető ugyanis két korábbi teljesítménymérnökét nevezte ki a posztokra: Laura Müller fog Esteban Ocon, Ronan O’Hare pedig Oliver Bearman mellett dolgozni.
Miközben O’Hare is komoly tapasztalattal rendelkezik, hiszen volt teljesítménymérnök a Haas előtt a Williamsnél és a NIO Formula-E-alakulatánál is, valamint dolgozott a Mercedesnél és a ma Racing Bulls névre hallgató istállóknál egyaránt, az igazán érdekes Laura Müller személye, aki történelmet ír a mostani kinevezéssel, hiszen az F1 történetének első női versenymérnöke lesz.
„Egy elég határozott személyiség” – mondta a Haashoz 2022-ben először szimulátoros tevékenységi körben csatlakozó Müllerről Komatsu, akit a The Race idéz. „Esteban úgyszintén, szóval szerintem a fő tényező az volt, hogy úgy gondolom, passzol a személyiségük.”
„Amiben igazán jó, hogy amikor lát egy problémát, annak a mélyére ás, és nem áll meg az első válasznál. Néhányan vannak olyanok, akik elérnek az első válaszig, és azt mondják: ’megtaláltam a megoldást, lépjünk tovább’. Laurának remek a munkamorálja: tudja, hogy ha megtalálja az első megoldást, akkor további tíz kérdést kell válaszolni.”
„Az eltökéltsége nyűgöz le a legjobban. Természetesen még mindig fiatal és tapasztalatlan, szóval sok iránymutatásra és támogatásra van szüksége, de ilyen munkamorállal szerintem elég gyorsan fejlődhet. A rádiós kommunikációt illetően pedig nagyon-nagyon tiszta és nagyon nyugodt.”
Müller személyénél nem állt meg a Haas női kinevezettjeinek sora, ugyanis az amerikai F1-es gárda azt is bejelentette, hogy március 1-jén csatlakozik hozzájuk a Racing Bullstól Carine Cridelich, aki az alakulat első vezető versenystratégájaként fog dolgozni.
Két további komoly kinevezés is történt a Haasnál. A korábban a Toyotánál, a Saubernél és a Marussiánál megforduló Francesco Nenci ebben a hónapban csatlakozott az istállóhoz vezető versenymérnökként – ezt a pozíciót töltötte be Komatsu, mielőtt tavaly év elején átvette a csapatfőnöki stafétát Günther Steinertől. Emellett pedig kinevezték a csapat első sportigazgatóját is: Mark Lowe tölti be ezt a posztot, miután a korábbi csapatmenedzser, Peter Crolla nemrég elhagyta a Haast.
Komatsu a Motorsport.com szaklapnak nyilatkozva hangsúlyozta: a pályán dolgozó stáb összetételét alakították át a fentiekkel, a gyárban dolgozó technikai csapat vezetése stabil. Azaz Andrea De Zordo, Tom Coupland és Jonathan Heal marad technikai igazgató, valamint vezetőtervező és annak helyettese.
„Nagy változás ez, de úgy éreztem, tavaly ez volt a gyenge pontunk. Minél versenyképesebbé vált az autó, annál jobban meglátszott. Túl sok pontot buktunk el a pályán való működésünkkel, szóval előre kellett lépnünk ebben” – magyarázta Komatsu.