DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 20. hétfő
F1

Majdnem átlépte a költséglimitet a Mercedes

Russell és Antonelli őszi baleseteivel került igazán bajba a Mercedes, a fejlesztéseken kellett spórolnia az F1-es csapatnak. Ennek dacára Toto Wolff támogatója a költségplafonnak.

A 2021-es szezon óta költséglimit korlátozza a Formula-1-es csapatok kiadásait, amely meghatározza, milyen plafonig költekezhetnek egy év leforgása alatt az istállók. Az első évben emlékezetesen szabályt szegő, pénzbírsággal és aerodinamikai tesztkorlátozással büntetett Red Bullon kívül eddig mindenki minden szezonban a határon belül maradt.

2024-ben, mikor a limit 135 millió dollárra csökkent, rezgett a léc a Mercedesnél – erről beszélt Toto Wolff az Auto Motor und Sportnak.

„Nagyon közel voltunk. Itt nem lehet félredugdosni a pénzt és tartalékot képezni, általában az év elején költekezünk túl és onnantól spórolni kell. Ezért az év végén bizonyos aerodinamikai és mechanikai fejlesztéseket kellett nélkülözni, egyszerűen nem maradt pénz a megfelelő alkatrészek legyártására” – mondta Wolff az interjúban.



A Mercedes igazán a szezon őszi időszakában került nehéz helyzetbe: Andrea Kimi Antonelli monzai edzésbalesete, majd George Russell USA-ban és Mexikóvárosban történt ütközései következtében a tartalékalkatrészekből is hiány támadt – a keret csak kis számú utánpótlás legyártását tette lehetővé.

„A szezon végi balesetek sodornak igazán bajba. Kimi Monzában, George pedig Austinban és Mexikóban. Egy ponton egyetlen szettünk volt bizonyos típusú szárnyból” – mondta Wolff.

A költségsapka jelentette probléma a Mercedesnél nem újdonság, Wolff már a mexikói töréskár után beszélt arról, a csapat „zéró fejlesztést” tud az autóra szerelni a későbbiekben. „Nem maradt pénz a költséglimiten belül új elemekre” – mondta az osztrák a mostani interjúban.

George Russell mexikói edzésbalesetének következménye

Mindezek ellenére Wolff nem kritikus a limitet illetően, továbbra is azt helyezi előtérbe, hogyan kedvez a szabályozás a csapatoknak és közvetve a Formula-1-nek:

„Egyértelműen támogatom. A csapatok így váltak profitábilissé, ezáltal a sport fenntarthatóvá” – mondta Wolff. Idevágó, hogy az osztrák egy másik interjúban 30-35 százalékos adózás előtti nyereségről beszélt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: