DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Exkluzív: Utánajártunk az Aston Martin-sztorinak

Nagy a csend mostanában a Mexikói Nagydíj idején pletykált, állítólagos Force India-Aston Martin házasság ügyében. Dave Richards, a patinás brit márka vezére pénteken felbukkant Abu Dhabiban, ami már önmagában gyanús, ám a formula.hu érdeklődésére cáfolta, hogy a márka a Forma-1-be készülne.

Az esetleges házasságot Mexikóvárosban a Force India társtulajdonos-csapatfőnöke, Vijay Mallya szellőztette meg, s mivel korábban a Red Bullt is hírbe hozták a britekkel, sokan azt valószínűsítették, hogy nem csak porhintésről van szó. Azóta szinte semmit nem lehetett hallani az ügyről, ám az Abu Dhabi Nagydíj pénteki edzésnapján váratlanul felbukkant David Richards, az Aston Martin egyik vezére, így nem nehéz arra gondolni, hogy valamiféle tárgyalás miatt érkezett a helyszínre.

Dppi_00115020_360



Richards a rutinos öreg róka, a Benetton és a BAR istállók korábbi vezére persze cáfolt mindent, amit csak lehetett. Amikor a formula.hu az állítólagos Force India-üzletről kérdezte, a brit szakember pusztán annyit felelt, hogy ”nem valószínű, hogy bármi is lesz belőle”, míg látogatásának okát sokkal egyszerűbb indokkal igyekezett agyoncsapni: „A múlt héten Bahreinben szerepelt a WEC mezőnye, mi pedig a feleségemmel úgy döntöttünk, hogy pihenünk itt néhány napot…”

A szakvezető cinkos mosollyal az ábrázatán cáfolgatott, ugyanakkor tett egy érdekes kijelentést is, mégpedig azt, hogy a Forma-1 világából komoly az érdeklődés az Aston Martin iránt: „Sokan keresnek bennünket, több csapattal és emberrel is tárgyalunk különféle dolgokról. Ennek ellenére azt mondom, nem valószínű, hogy bármi is lesz. Tárgyalni lehet, de az még nagyon messze áll az igazi akciótól…” – fogalmazott a királykategóriában 1959-ben és 1960-ban szerepelt, összesen hat nagydíjon részt vett márka képviselője.

Dppi_02113009_079

Jóval nagyobb meglepetés az, hogy nincs érdemi fejlemény a Lotus-Renault házasságról sem. Sokan erre a hétvégére várták a hónapok óta halogatott nagy bejelentést, ám pusztán annyit tudhattunk meg, hogy még mindig tartanak az egyeztetések: a gond állítólag nem az újraházasodni készülő felek között van, sokkal inkább Bernie Ecclestone keze van a dologban. A szakági főmogul korábban azt ígérte, hogy a történelmi csapatok közé sorolja a francia gyártót (ezáltal magasabb pénzügyi juttatásban is részesíti), amennyiben újra gyári csapatként vállalnak szerepet, ám most állítólag – hiába akarja elkötelezni magát a gyártó 9 évre – visszakozik a veterán üzletember.

Míg Cyril Abiteboul, a Renault sportigazgatója csupán annyit mert ígérni, hogy a jövő héten megtörténik a bejelentés, addig a paddock-közvélemény egyre szkeptikusabb. Neve elhallgatását kérő, az ügyet jól ismerő forrásunk úgy véli, hogy „a helyzet egyre rosszabb és rosszabb, ki tudja, mi sül majd ki belőle”, ugyanakkor megjegyezte, hogy egyre helyesebbnek mutatkozik Romain Grosjean döntése is. Mint ismeretes, az egész Forma-1-es pályafutását az enstone-i egyletnél töltő francia pilóta részben azért választotta a jövőre debütáló, Ferrari-fiókcsapatként is emlegetett Haas istállót, mert nem bízott abban, hogy létrejön a Renault-üzlet.

Dppi_00115020_153

A két szabadedzés nem sok izgalmat tartogatott, bár Rosberg és Hamilton különmeccse a német pilóta motorhendikepje miatt a hétvége hátralevő részében akár érdekes is lehet. A sajtóteremben több gondolat is felmerült, hogy mi lenne a legjobb forgatókönyv a száz százalékig tét nélküli évadzáróra: a vadabb felvetések szerint egy Mercedes-rajtbaleset lenne a legoptimálisabb, amely felkorbácsolná az indulatokat a rövidke téli szünetre…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: