DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Eltérő vélemények a Vettel-Pirelli-ügyben

A BBC szakértője és korábbi F1-es pilóta, David Coulthard, valamint a McLaren exkoordinátora, Jo Ramirez véleménye teljesen eltér egymástól: csak az egyikük áll a német mellett.

Igencsak megosztotta a paddockot az elmúlt héten Sebastian Vettel Pirelli ellen intézett kirohanása a Belga Nagydíj után, ahol keresetlen szavak társaságában elfogadhatatlannak bélyegezte a gumik állapotát. Legutóbb a McLaren két egykori alkalmazottja szólalt meg, akik 1996 és 2001 között együtt küzdöttek a wokingiak sikeréért. David Coulthard jelenleg a BBC alkalmazottja, és a csatorna internetes oldalán vezetett blogjában írt a helyzetről, Jo Ramirez pedig a Motorsport.com-nak nyilatkozott Vettel véleményének vélt vagy valós helyességéről.



A skót expilóta úgy nyilatkozott, hogy a német panasza „aláhúzta a pilóták elégedetlenségét azokkal a termékekkel kapcsolatban, melyeket a Pirelli gyárt a Forma-1 számára. Igazat adok Vettelnek azért, amit mondott - egy olyan pilótának, mint ő, kifejezésre kell juttatnia hogy mit gondol, nekünk pedig meg kell tapsolnunk azért, hogy ilyen szenvedéllyel fel meri vállalni érzéseit a nyilvánosság szemében - még akkor is, ha nehéz alátámasztani véleményének helyességét. Vettel panasza egyszerűen annak az eredménye, hogy a pilóták boldogtalanok a Pirellivel - ez csak az utolsó csepp volt a pohárban.”

Coultharddal szemben teljesen ellentétes álláspontot fogalmazott meg Jo Ramirez, aki szerint Vettelnek nem lett volna szabad ilyen élesen kritizálnia a gumigyártót. „Nem igazán tetszett, ahogyan Vettel fogalmazott a verseny utáni nyilatkozatában” - mondta a mexikói. „Egy versenyautó teljesítőképességének határa van, és s ugyanez igaz a gumikra is. Vettel szavai a Pirelliről nagyon nyersek voltak, s bár a Pirelli egyik szóvivője nem foglalkozott vele, ha én a gyártó főnöke lennék, biztosan azt mondtam volna Vettelnek, hogy kérjen bocsánatot a verseny után tett kijelentéséért.”

„Egyedül a Ferrari próbálta meg az egy kiállást, de egyértelmű volt, hogy a gumi élettartama végére ért, ők pedig pedig meg akarták ezt hosszabbítani. Ha beválik, zsenik lettek volna, de nem sikerült a kockázatvállalásuk. Férfiként kellene ezt elfogadniuk, nem pedig további kesergéssel” - tette hozzá Ramirez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: