Nem volt defektsorozat Spában, mint például két évvel ezelőtt Silverstone-ban, mégis, az elmúlt héten minden F1-es platformon több szó esett az úgynevezett „Pirelli-botrányról”, mint Lewis Hamilton sikeréről, vagy Romain Grosjean és a Lotus remek harmadik helyéről. Igaz, hogy Nico Rosberg és Sebastian Vettel alatt is nagy sebességnél durrant el a Pirelli, de az olaszok az elsőt külső behatásra, a másodikat a Ferrari agresszív stratégiájára fogták, és csak kevesen voltak azok, akik Paul Hemberyék mellé álltak ebben az ügyben.
Az opponens oldalon sorakozott fel a GPDA, a versenyzők érdekvédelmi szövetsége is - a szervezet elnöke, Alexander Wurz úgy véli, nem látványos robbanással kellene, hogy véget érjen egy abroncs élettartama. „Mi, pilóták, az akarjuk elérni, hogy amikor egy abroncs teljesítménye már nem megfelelő, akkor a felületi leválás ne egy robbanás során történjen meg” - mondta az osztrák a BBC-nek. „Azt hiszem vannak rá technikák, hogy elkerüljük az ilyen eseteket, de rövid távon inkább a Pirellinek kellene szabad kezet és támogatást adni abban, hogy bármilyen megoldással álljanak elő, ami segíti a biztonság növelését.”
„Hozzá kell tenni, hogy a Forma-1 és az autóversenyzés történetében mindig is voltak gumiproblémák. Ez nem túl szerencsés, de azt is tudjuk, hogy a gyártók mindig nyomás alatt vannak a gyorsuló köridők miatt. Az F1-nek folyamatosan követelnie kell a jobb, gyorsabb, és biztonságosabb gumik fejlesztését, amellett, hogy időben reagálunk az ilyen esetekre. Mindezt a pilóták biztonságáért, de azért is, hogy biztonságosabb technológiákat vezessenek be az utcai autóknál is.”