Eseménydús napot zárt a Lotus alakulata Belgiumban a pályán és azon kívül. Amint arról mi is beszámoltunk nemrég, az istálló jogi vitába keveredett korábbi tesztpilótájával, Charles Pickel, amely miatt az is elképzelhető, hogy a vasárnapi futam után lefoglalják az autóikat. Az első szabadedzésen pedig Pastor Maldonado miatt fájhatott az enstone-i gárda feje, a venezuelai pilóta ugyanis falnak vágta az E23-ast.
„Egyszerűen elvesztettem az irányítást az autó felett a kanyar közepén, és amikor rámentem a rendkívül csúszós rázókőre, teljesen lementem a pályáról” – nyilatkozta a nap végén Maldonado. „Majdnem megfogtam az autót, de ez egy olyan rész, ahol nagyon-nagyon szűk az aszfaltcsík, nincs elég hely, ezért nekimentem a korlátnak. Nagyon szerencsétlen helyzet volt, mert majdnem megmentettem a kocsit. De ami történt, megtörtént” – zárta gondolatait a pilóta, aki természetesen megköszönte a szerelőinek a gyors munkát, amelynek köszönhetően a délutáni tréningen már ismét pályára gurulhatott.
A Lotusnál a nap legjobbja egyértelműen Romain Grosjean volt, aki a második gyakorlást a remeknek mondható hetedik helyen zárta, így nem véletlen a francia pilóta optimizmusa: „Jó napot zártam. Az első etapom nem sikerült a legjobban, és világos volt, hogy módosítani kell az autó beállításain. Miután ezt megtettük, sokkal jobbnak éreztem a kocsit, és úgy is viselkedett a lágy gumikon, ahogy azt szeretnénk. Van még pár apróság, amit ki kell javítanunk, de jó érzés volt ebben a csodás, meleg időjárásban vezetni Spában. Ha még találunk egy kis tempót, úgy vélem, jó hétvégét futhatunk.”
Idén már nem először fordult elő, hogy Grosjean helyett az istálló harmadik számú versenyzője, Jolyon Palmer kap lehetőséget az adott hétvége első szabadedzésén. A fiatal pilóta most egy új alkatrészt is kipróbálhatott Spa-Francorchamps-ban: „Produktív edzés volt ez számomra, és jó érzés volt, hogy én vihettem először pályára az új szárnyat, ami elég ígéretesnek tűnt. Mindig nehéz itt megtalálni a megfelelő egyensúlyt az aerodinamika és a végsebesség között, köszönhetően a pálya karakterisztikájának. Két különböző dolgot próbáltunk ki a két autón, emellett az említett első szárnyat is leteszteltük.”