A McLaren korábban 1995-től kezdve működött a Mercedes gyári csapataként, a német gyártó azonban 2010-től fogva saját istállót indított, amely fokozatosan háttérbe szorította a wokingi brigádot. Ron Dennis, a McLaren Csoport vezérigazgatója épp azzal indokolta a Hondára váltást, hogy egy autógyár első számú partnerének kell lenniük, ha újra bajnokok akarnak lenni. Az eredmény: nemcsak az összes gyári együttes, de a tavalyi Ferrari-erőforrást használó Manort leszámítva minden ügyfélcsapat is előttük áll.
„Minden okunk megvolt azt feltételezni, hogy jobb helyzetben leszünk, mint amiben most találhatjuk magunkat” – mondta Dennis az olasz Autosprint magazinnak adott interjúban. Mindazonáltal kitart korábbi álláspontja mellett. „Célunk az, hogy megnyerjük a világbajnokságot. Ezt a célt pedig nem tudtuk volna elérni, ha az ügyfélmotorral folytatjuk.”
„Ma nem azon a szinten tartunk, ahol akarunk, de biztos vagyok benne, hogy hamarabb eljutunk odáig, mint az emberek gondolják. Még a Mercedesnek is idő kellett ahhoz, hogy versenyképessé tegyék a mostani csapatukat. A Mercedesszel való együttműködésünk kezdetén sem mentek könnyen a dolgok. Most hasonló kihívással állunk szemben” – hangsúlyozta Dennis. A teljesség kedvéért hozzá kell tenni: 1995-ben többször dobogóra is álltak, amely egyelőre egészen elérhetetlen álom.
A McLarent 1981 óta vezető brit példával is bizonyította, miért reménytelen egy nem gyári csapat helyzete. „Nézzék meg a silverstone-i kvalifikációt. A gyári csapat majdnem egy másodperccel gyorsabb volt a Williamsnél. Ügyfélmotorral sosem tudják ledolgozni azt a különbséget. Ezek az erőforrások annyira komplexek, hogy a rendszereknek abszolút harmóniában kell lenniük a karosszériával. Ehhez teljes elkötelezettségre van szükség a beszállítók és technikai partnerek részéről.”
„Ezért választottam a Hondával való utat. Mert tudtam, hogy habár valamennyi időbe fog telni, ez a legjobb lehetőség a McLarennek, hogy visszatérjen az élre. Egyszerűen kissé több ideig fog tartani, mint szerettük volna” – magyarázta.