DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

A Honda nem kér mások segítségéből

Yasuhisa Arai, a Honda F1-es részlegének vezetője elzárkózik attól, hogy a jövőben más, rivális gyártóktól csaklizzanak mérnököket saját teljesítményük felturbózására.

Siralmas állapotok uralkodnak a McLaren-Hondánál: nem elég, hogy a Honda álláspontja szerint a wokingiak idei terméke sem túl acélos, a szponzorok sem érkeznek a csapathoz, és már második éve főtámogató nélkül köröznek Ron Dennis gépei a világ versenypályáin. Annak ellenére, hogy Yasuhisa Arai szerint nem csak cégét kellene vádolnia mindenkinek az idei sikertelenség miatt, elismeri, hogy a Hondának is fejlődnie kell – viszont nem akar tapasztaltabb, esetleg korábban rivális csapatnál is dolgozó mérnököket szerződtetni a feladat megoldására.

„Nem gondolom, hogy kellene, van elég forrásunk nekünk is” – idézi Arait az Autosport azzal kapcsolatban, hogy elfogadna-e segítséget a Mercedesnél vagy a Ferrarinál tapasztalatot szerzett mérnököktől. Arai nemrég kitért arra is, hogy a rajongók felől tapasztalható fokozódó nyomás ellenére nem hagyja el a „süllyedő hajót”, azaz tovább szeretné vinni a Honda hosszútávú programját.



A McLaren utolsó győzelmét a 2012-es Brazil Nagydíjon aratta, egy évre rá pedig a Vodafone is dobbantott, azóta pedig egyre nehezebb a szponzorkeresés. „Nem nehéz megérteni ennek a káros hatásait” – mondta Eric Boullier, a csapat versenyigazgatója. „Igazán a sikeresség, mi több, az ismétlődő sikerek alapján ítélnek meg egy márkát, és azt gondolom, hogy a McLaren, győzelmeinek és bajnokságainak köszönhetően igazán kiváló márkává vált.”

„Üzleti szempontból káros hatása van a sikertelenségnek, mer nagyon sokan – sok cég – akarnak hozzánk csatlakozni, de sokakat visszatart az eredmények hiánya” – tette hozzá a francia, aki szerint még az előtt vissza fognak térni a győztesek útjára, mielőtt a leépítésen kezdenének gondolkozni. „A következő évre jó előrejelzéseink vannak, de ha így folytatódik tovább, akkor valahogyan fedeznünk kell a kieső költségeket.”

Boullier hozzátette, hogy mind a McLarennek, mind a Hondának tennie kell azért, hogy a 23 év után felélesztett partnerkapcsolat ismét régi fényében tündököljön. „Természetesen ott van az időzítés problémája is, mert amellett, hogy a Honda visszatért, fő profilja az utcai autók eladása. Mi győzni vagyunk a Forma-1-ben, ezért biztosra kell mennünk abban, hogy a projektek időzítése megfelelő. Erről már többször is szó esett, és azért helyeztünk nyomást a Hondára, mert nagyobb teljesítményt kell kisajtolnunk a csomagunkból – és ennek több mint felét az erőforrás adja majd. Ezt mindenki tudja, ők is, mi is, ezért mondom folyamatosan Arai-szannak, hogy mihamarabb sikeressé kell válnunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: