Jean Todt nemrég azt mondta, hogy úgy segítene a kiscsapatokon, hogy megkérné a motorgyártókat termékeik árának csökkentésére. Az erőforrások költsége 14-17 millió font körül mozog – hírek szerint a Renault-é a legdrágább –, de Toto Wolff szerint nem olyan egyszerű ezt véghezvinni, a szerződések kuszasága miatt.
„Nagyon nagy hatása lenne ennek a lépésnek, mert egy nagyvállalatnál, amikor üzleti ügyed van, először megindokolod a befektetéseidet, és csak azután kötsz szerződéseket. Ha ezt meg kell változtatni, mert megváltozott a gazdasági környezet, az igencsak nehéz egy olyan cég számára, mint a miénk. Megoldással és tervvel kell előállni, és igazolnod kell, hogy miért változtatsz a dolgokon, így egy picit trükkös lenne” – idézte Wolffot az Autosport.
Mindezek ellenére az osztrák csapatvezető kiemelte, hogy a Mercedes meg fogja vizsgálni, hogyan lehetne csökkenteni az ügyfelek vállát nyomó pénzügyi nyomást. „Todt úr csökkenteni szeretné az ügyfélcsapatok, a kisebb gárdák költségeit, mert a motorok nagyon nagy hányadát emésztik fel a teljes büdzsének, mi pedig komolyan vesszük ezt. Sajnos az a helyzet, hogy üzletről van szó, melyet a motorokkal kapcsolatban kötöttünk. Elismerjük, hogy fontos a helyzet, ezért megélesítjük a ceruzáinkat, és meglátjuk, mit tehetünk. Megígértük, hogy válaszolni fogunk rá, akár megvalósítható, akár nem.”