A venezuelai pilóta neve egybeforrt a pályán okozott balesetekkel és a furcsábbnál furcsább eseményekkel karrierje során, ezért nem csoda, ha sokan olyan támogatóért kiáltanak, aki rendet tud tenni a fejében. A Kanadai és az Osztrák Nagydíj mindössze második alkalom volt Maldonado pályafutásában, amikor zsinórban kétszer is sikerült pontot szereznie, igaz, az év elején többször is autója meghibásodása fosztotta meg a top10-es eredménytől.
A teniszben több klasszis is korábbi játékosokat, sőt, Grand Slam-győzteseket alkalmaz edzőként, Novak Djokovicsot Boris Becker segíti, míg Andy Murray karrierjét Ivan Lendl egyengeti. Maldonado csapattársa, Romain Grosjean 2012-es, zaklatott szezonja után fordult Sir Jackie Stewarthoz, de a venezuelai nem akar hasonló támogatást. „Hogy őszinte legyek, nincs rá szükségem. Nagyon nehéz együttműködni olyasvalakivel, aki nem aktív, aki nem ismeri az autót és a körülményeket.”
„Különösen nehéz megérteni a gumikat még számunkra is, akiknek valós idejű tapasztalatai vannak róluk, egy kívülről érkezőnek pedig nagyon komplikált lehet. Úgy vélem, hogy itt mindenki profi, nagy tapasztalattal, hiszen régóta versenyzünk, és tudjuk, hogy kezeljük a bajnokságot és a stratégiákat. Nem választanék senkit – együléses autókról van szó, nem pedig raliautókról…”
Grosjean úgy véli, hogy sokat tanult arról, hogy éljen az F1-ben, de vezetéstechnikai tanácsokat is el tudott sajátítani Stewartról. „Kicsit nehéz összehasonlítani, de gyorsan vezetni egy autót akkor és most is ugyanazt jelenti. A beszélgetéseink inkább arról szóltak, hogyan álljak hozzá bizonyos dolgokhoz az F1-ben – nagyon érdekes volt. Persze sok minden változott azóta, de amikor arról van szó, hogy lecsukjuk a sisakrostélyt és vezetünk, majdnem ugyanaz az egész.”