Tegnap épp Max Verstappen nyilatkozatáról számoltunk be, aki bár zökkenőmentesen elsajátította a Formula-1-es autók kezelését, egy valamivel nem tud megbarátkozni: a versenyzőket ma annyi információ éri, hogy a valódi vezetésre alig jut idejük. Szinte ezzel egyidejűleg az F1 első embere, Bernie Ecclestone, valamint az FIA elnöke, Jean Todt kinyilvánította szándékát: csökkenteni akarják a technológia szerepét, hogy a valódi versenyzői képességek kerüljenek előtérbe.
„Bármilyen vezetői segédletet be lehet tiltani, és ezt is kellene tennünk” – idézi a motorsport.com Todt kijelentését. „Igaz, a mérnökök okos emberek, biztosan megtalálják majd, hogyan lehet ezt másként értelmezni. Ott van például a rajt. A kipörgésgátlót betiltottuk, így a versenyzőknek maguknak kell megoldaniuk a startolást. De ez is teljes egészében be van szabályozva. Talán kevésbé kifinomult technológiára van szükségünk, hogy a rajtok kevésbé megjósolhatók legyenek.”
„Én nem rendelkezem az ehhez szükséges ismeretekkel. Szükség van emberekre, akik lecsökkentik a segédletek mértéket annyira, amennyire csak lehetséges. Ha megmondják, mit lehet tenni, boldogan gondoskodom arról, hogy bevezessük. Ha készítünk egy listát bizonyos paraméterekről, amelyek célja, hogy növeljék a versenyző szerepét, azonnal érvényt tudunk szerezni nekik” – beszélt Todt arról, hogy az új tiltást hamar szabályba foglalhatják, ahogy például tavaly a rádiózás korlátozásával történt.
Bernie Ecclestone nem először hangoztatta, nincs kibékülve a Formula-1 erőforrásaival, melyeket valójában nem is motoroknak tart. „Az igazat megvallva, ez a legostobább dolog, ami az F1-gyel történhetett. Igazából ezek már nem is motorok. Akkumulátorok, hibridek és miegymás. A csevegést a bokszfallal, és a mérnökök instrukcióit a versenyzőknek - ezeket meg kell állítani! Ismét a versenyzőknek kell középpontba kerülniük. A saját versenyüket kell futniuk, és megmutatni, mire képesek valójában.”