DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Lemondóan beszél az F1-ről a volt McLaren-főnök

Martin Whitmarsh pár éve még a csapatok szövetségének vezetőjeként törekedett élhetővé tenni a sportot minden résztvevő számára, ma azonban már kívülállóként figyeli, ahogy a helyzet egyre kiábrándítóbbá válik.

Whitmarsh a McLaren csapatvezetőjeként ténykedett 2009 és 2013 között, ekkor azonban váratlanul elveszítette állását, hamarosan kikerült az istálló kötelékéből, és ma már ugyanabban az America’s Cup jachtverseny-sorozatban dolgozik, amelyik Adrian Newey-t is behálózta.

A szakember F1-es évei során a FOTA elnökeként egyik élharcosa volt a sport jövőjének biztosításáért folyó törekvéseknek, de elmondása szerint mára már annyira eltávolodott az autóversenyzés csúcskategóriájától, hogy véleményt sem szívesen fogalmaz meg róla. A Reutersnek azonban kivételt tett, bár túl sok pozitív megjegyzés így sem hagyta el a száját.

Dppi_00113003_339



„Szeretem a Formula-1-et és szeretem a McLarent, hiszen 25 éven át a részese voltam” - kezdte Whitmarsh. „Jelenleg azonban nagyon elszomorít az egész. Immár amennyire csak tudok, távol maradok a sporttól és próbálom elkerülni, hogy beszélnem kelljen róla, mert rendkívül szomorúvá tesz, ami most történik vele. Meglátásom szerint a sport még megjárja a poklot, mielőtt a dolgok jobbra fordulnak. Biztosan változni fog a helyzet, de rossz látni, hogy milyen folyamaton megy keresztül.”

„Tudjuk, hogy a sport különféle ciklusokon esik át: 30 évvel ezelőtt kezdődött a dohányreklámok korszak, ami hirtelen nagy növekedést eredményezett, utána pedig jött a gyári csapatok korszaka, amikor egy ponton a kilenc legnagyobb autógyártó közül hét képviseltette magát. Aztán ez is letűnt a gazdasági válsággal, és a sport ismét átalakult, viszont nem ugyanazon a szinten tette, mint korábban - és ezt nem képes beismerni.”

„Emellett az anyagi erőforrások eloszlását illetően is nagyobb egyenlőségre van szükség. Erről már hosszú ideje folyik a vita, de sajnos a sport nagyon nehéz helyzetbe hozta magát vele.”

Jó hír, hogy a csapatok az utóbbi hónapokban kezdték komolyabban venni az F1-et a nézők és a versenyzők oldaláról is ért kritikákat, és 2017-től gyorsabb, nagyobb kihívást jelentő autókat ígérnek, miközben néhány olyan megoldást is felvetettek, amelyek a privát istállók fennmaradását segítenék.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: