DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Formula Junior: Rosberg visszavág

Izgalmas időmérő, óriási baleset az első körben, majd későbbi kiesések a futamon, végül Rosberg nyer. Sorozatunk 2. része az Osztrák Nagydíjról szól, valamint kitér az F1-et mostanában ért kritikákra.

Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 12 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.

Időmérő:

Talán ez volt az idény legizgalmasabb Q1-e, mert még Button is volt pole-pozíció esélyes, de kiesett, Kimi Raikkönennel együtt, aki 18.-ként végzett. A Q2-ből már Alonso sem jutott tovább, így 15. lett. A Q3 vége nagyon izgalmasnak sikerült, mert Hamilton Rosbergnél 2 tizeddel volt rosszabb, de a brit az utolsó gyorskörén az első kanyart elrontva kicsúszott. Közben a német még gyorsabb körön volt, de ő pedig az utolsó kanyart elnézve rontotta el a körét, így már nem tudott javítani.

Az első három sorrendje Hamilton-Rosberg-Vettel lett. A Williams csapat újdonságai beváltak az időmérőn és a futamon is. A büntetések viszont átformálták a mezőny felét, Alonso és Button fejenként 25-25 rajthelyes büntetést kapott, és ez mellé a brit 10 másodperces stop and go-t, a spanyol pedig boxutca áthajtásos büntetést. Ha ez még nem volt elég, Ricciardo és Kvyat 10-10 rajthelyet kapott, ehhez még az ausztrálra 5 másodperces büntetést róttak rá. Nem tartom jó ötletnek ezt a sok büntetést, szerintem az FIA túlzásba viszi az egészet.

 



Futam:

Már a rajtnál megelőzte Rosberg Hamiltont, a második kanyar után Raikkönen alatt beszitált a Ferrari, és Fernando Alonsot magával rántva nekiütköztek a falnak, majd a spanyol autója szerencsétlenül a finn kocsija tetejére szállt. Szerencsére egyik pilótának sem lett komolyabb baja, amikor megláttam a két autót, hirtelen arra gondoltam, jól vannak-e? A 2. körben Will Stevens is kicsúszott a kavicságyba. Bejött a Safety Car a Raikönnen-Alonso eset miatt, majd a 6. kör végén kijött, és ment tovább a verseny.

A 8. körben Sainz és Grosjean egymáshoz értek a 3. kanyarban. A 10. körben Button is ki kényszerült állni. A 26. körben Ericssonnak leállt a motorja a célegyenesben, de szerencsére újra tudta indítani, és ment tovább. A 37. körben Grosjean és Sainz is kiállni kényszerült a boxba, előbbi váltóprobléma miatt. Hamilton egy 5 másodperces büntetést kapott, amiért a boxból kifelé igyekezve kitért a fehér záróvonalon. Az utolsó körökre még Vettel és Massa hozott egy kis izgalmat, amikor is a 3. helyért küzdöttek. Viszont Vettel csak a negyedik lett, mert a boxban elrontott kerékcsere miatt Massa megelőzte.  A 71. körben leintették a futamot az élen Rosbergel, mögötte Hamiltonnal, majd a dobogó 3. fokára Massa kapaszkodott fel.

Én ezt a futamot átlagosnak éreztem, egy 1-5-ös skálán 3-asnak.

Csapatok értékelése:

Mercedes: Rosberg győzelmével még közelebb került Hamiltonhoz, már csak 10 pont a különbség a brit javára. Viszont most jön Silverstone, ami Hamiltonnak hazai futama, és a Hungaroring ahol már négyszer is nyert.

Ferrari: Szomorú, hogy Raikkönen már az 1. körben kiesett, de a véleményem, hogy Kimi még nem öregedett meg a Formula-1-hez, és szerintem a Ferrari szerződést fog hosszabbítani vele. Vettel hozta a formáját, habár 4. lett. Talán most egy kicsit lazábbra vették a versenyzést a Ferrarinál, ezt bizonyítja, hogy az előző két futamon egyszer sem állhattak fel a dobogó valamelyik fokára.

Williams: Látszott a frissítés, és jót is tett nekik, ennek is betudható Massa 3. és Bottas 5. helye. A csapat már zsinórban a második versenyhétvégén tudott dobogóra állni, talán most újult erőre kapnak, és lehet, hogy a Ferrarival még élesebb harcot vívhatnak.

Red Bull: Mégsem hozta meg a várt hatást a Red Bullnak, hogy hazai pályán voltak, sőt még büntetést is kaptak a futamra. De Ricciardo még így is a 10. helyre behozta a kocsit. Szerintem a Red Bullnak ez az év teljesen elúszott, ez már nekik egy teszt, hogy jövőre sikerüljön egy versenyképes autót összeállítani, ami nem a 8.-10. helyért fog harcolni.

Force India: Hülkenbergnek nagyon nagy plusz löketet adott a Le Mans-i győzelem, talán ezért is lett a 6., a csapattárs Perez pedig a 9. helyre hozta be az autót.

Lotus: Maldonaldo nagy meglepetésre 7. lett, ebben a szezonban már a második ilyen eset volt. Mivel 8-ból 6 futamon kiesett, ez egy kis biztonság is a többi pilóta számára, de a viccet félretéve lehet, hogy most bűnhődi meg az elmúlt évek szeleburdiságát.

Sauber: Nasr a 11. lett, tehát éppen hogy lecsúszott a pontszerzők közül, Ericsson 13. helyen futott be, de talán jobb helyen is célba érhetett volna, ha nem áll le a motor.

Toro Rosso: Nem lett túl jó hétvégéjük, Sainz kiesett, de legalább Verstappen behozta az autót a 8. helyre.

McLaren: Mind a két autó kiesett és a Formula-1-ben is rekordot döntöttek; az egy futamra összeszedett rajtbüntetést, amiből nekik most 50 sikerült. De Button már a második futamán kényszerült hátrébb motorcsere miatt, és szerintem már minden futamon ezt fogjuk látni.

Manor: Idei legjobb hétvégéjüket teljesítették, mert Roberto Merhi behozta a piros autót a 14. helyre.

 

Plusz hír:

Mostanában egyre több pilóta és volt pilóta is rosszat mond a Formula-1-ről. Én őket úgymond bátraknak tartom, mert kimondják a valódi véleményüket, és szerintem is romlott a Formula-1 minősége, tartalma. Én 2008 óta követem ezt a sportot, és ez is volt a kedvenc idényem eddig. De most, hogy 2017-re már a Michelin gumigyártó is nevez, érdekesebb lehet, főleg hogyha két gumiszállító lehetne a száguldó cirkuszban. És aztán a fedett pilótafülke sem rossz ötlet, hisz láthattuk Raikönnen balesetét a hétvégén, ami azért valljuk be nagyon veszélyes volt. Szóval szerintem most már jó irányba halad az F1.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: