Bármilyen furcsán is hangzik ugyanis ez első hallásra, de a Red Bull F1-es autójának a teljes világbajnoki évadból a Red Bull Ring nyomvonala kedvez a legkevésbé, ehhez adódott hozzá Ricciardo motorcsere miatti tízhelyes rajtbüntetése, illetve további öt másodperces időbüntetése, amit bokszkiállása során kellett letöltenie.
Innen nézve nem kis bravúr volt tőle, hogy egy 50-körös lágy gumis etapnak, majd a végén egy rövid és villámgyors szuperlágy gumis hajrának köszönhetően végül megcsípte az utolsó, még pontszerzést jelentő 10. helyet. Ez egyben neki is egy visszacsatolás volt arról, hogy a következő versenyeken ennél sokkal szebb és jobb dolgok várnak rá és csapatára.
„Tudjuk, hol állunk jelenleg” – kezdi Ricciardo a motorsport.com-nak adott nyilatkozatában. „Azt hiszem, hogyha itt képesek voltunk pontot szerezni, az azt jelenti, hogy a következő versenyeken bőven-bőven a pontszerzők között leszünk. Csupa olyan helyszín jön, ami sokkal jobban kedvez nekünk, mint Spielberg. Ha valaki elém tett volna egy papírt a verseny előtt, amin az áll, hogy a top10-ben végzek, vakon aláírtam volna. Ha megnézzük az autónk pillanatnyi erejét és azt, hogy hogyan alakult számunkra ez a hétvége, úgy érzem, kihoztam a maximumot a lehetőségeinkből” – summázott az ausztrál.
A Red Bull pilótája végül hozzátette, annyira erős tempót tudott a végén diktálni a szuperlágy keveréken, hogy utólag azon is elgondolkodott, lehet, hogy kicsit korábban is megejthették volna azt a kerékcserét. „Ami biztos, hogy sokkal gyorsabb voltam a szuperlágyakon, mint előtte. Talán kicsit előbb is kijöhettünk volna váltani, de muszáj volt kivárásra játszanunk, hosszan elnyújtva az első etapunkat, és várva, hogy mi történik körülöttünk. Utólagos bölcsességgel talán tényleg jobb lett volna kicsit előbbre időzíteni a kerékcserénket, de én végül is élveztem, hogy a végén már nem kellett vigyáznom a szuperlágyakra, hanem végig a maximumon nyomhattam velük” – mondta el mosolyogva Ricciardo.