DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Exkluzív: A Merci nem merte kihívni Hamiltont

Noha tavaly is megnyerte az F1-es Osztrák Nagydíjat, valószínűleg nem sokan mertek arra fogadni, hogy Nico Rosberg elkalapálja Lewis Hamiltont, a Mercedes házi csatájában – idén harmadszor.

Végül mégis a német bizonyult jobbnak. Ráadásul a pilóta épp azzal nyert, amiről mostanában nem volt híres: egy zseniális rajttal. Rosberg az ajándékba kapott monacói győzelem után Montrealban képtelen volt labdába rúgni címvédő világbajnok csapattársa ellen és a szombati időmérő edzés után a többség biztosra vette, hogy Spielbergben sem tud kilépni az alárendelt szerepből. Ehhez képest a német remekelt: a kiváló rajt után végig Hamilton előtt autózott, parázásra csak az utolsó néhány körben volt oka, amikor saját bevallása szerint vibrációt érzett az Ezüstnyílon. A versenyt követő sajtóértekezletén szemlátomást felszabadult pilóta kijelentette: ezen a futamon sikerült megmutatnia, hogy azokon a területeken erősödött, amelyeken a leginkább szüksége volt erre.

„Jól rajtoltam és jó volt a versenytempóm is, ezeknek kifejezetten örülök. Úgy gondolom, hogy rátaláltam mindarra, ami a tavalyi versenyeken hiányzott és ezek mostanában jól működnek a futamokon. Kanadában sajnos nem tudtam megmutatni, hogy milyen nyomást tudok gyakorolni, mert túlmelegedtek az abroncsaim. Az irány most jó és a motorral is jól állok, ez még csak a második futamom volt ezzel az egységgel. A végén ráadásul nem is kellett keményen taposnom, így legközelebb számíthatok némi extrára is. Ez hasznos lehet” – fogalmazott Rosberg, aki 10 pontnyira csökkentette hátrányát az éllovas Hamiltonhoz képest. A győztes – aki enyhén bevérzett bal szemmel teljesítette a 71 körös távot – nem sokat lazíthat: tájékoztatása szerint nincs ideje partizásra, legfeljebb a helyszínen jelenlévő édesanyja társaságában tölt majd néhány órát, ugyanis pénteken ismét versenyautóba ül a Spielbergben tartandó hivatalos tesztelésen.

Hamilton elismerte, hogy az elveszített rajt után tehetetlennek bizonyult márkatársával szemben, ugyanakkor forszírozta a rossz start okait is. „Barcelona óta tapasztalatom, hogy a kuplung nem úgy működik, ahogyan szeretném. Előtte sokkal jobbak voltak a startjaim” – panaszkodott a brit, akinek kesergését a csapatfőnök Toto Wolff túlzónak érezte: a szakember szerint a kuplung változása nem túl jelentős és a pilóta rajtja „nem rossz volt, inkább csak meglepte őt, Nicónak pedig most jobban összejött”. Rontott a szigetországi pilóta helyzetén az is, hogy öt másodperces időbüntetést kapott, amikét a bokszkiállása után áthajtott a fehér vonalon: érdekesség, hogy bár mindenki számára egyértelmű és jól látható volt a vétség, a versenyző azt állította, hogy nem így történt. Az időbüntetés Wolff elmondása szerint zavarba hozta a csapatot is, a vezérkarban felsejlett a monacói stratégiai ballépés emléke: „Azt kérdeztük magunktól, hogy mi történik, ha lesz egy biztonsági autós fázis a végén? A második helyről könnyen a hetedikre kerülhetett volna. Gondolkodtunk azon, hogy kihozzuk és letöltetjük vele a büntetést, annyi előnye ugyanis volt Massával szemben, hogy ez belefért volna. Aztán az eszünkbe jutott, hogy mi történt Monte-Carlóban és hagytuk a fenébe az egészet, mert nem akartunk újabb hibát elkövetni.”

Míg a Mercedes ismét behúzott egy futamot, Felipe Massa pedig remek teljesítménnyel mögöttük kormányozta célba a Williamst, addig másoknak kevés sikerélmény jutott. Előzetesen a Mercedesnél elismerten arra számítottak, hogy a Ferrari komolyabb ellenfél lehet, de Raikkönent rögtön a rajt után kivonta a forgalomból az a borzalmas baleset, amelyet Alonsóval hoztak össze, s amelyről még nagyon sokat fogunk beszélni, Vettelnek pedig a dobogó helyett Massa hajkurászása jutott, miután elszúrták a kerékcseréjét. A négyszeres világbajnok egyébként nem háborgott különösebben: „Van, amikor én hibázok, van, amikor a csapat. Előfordul az ilyesmi” – mondta a futam után a 4. helyen záró pilóta.

Alonso búcsúja után a McLaren-Honda rögtön kapta az újabb fülest, mégpedig azzal, hogy a 8. körben Button is kiesett. Takahiro Hachigo, a helyszínre látogató Honda fővezér gyaníthatóan nem volt elragadtatva a látottaktól: gondolatait pontosan nem tudhatjuk, mert az évadot katasztrofálisan kezdő különítménynél kínosan ügyeltek arra, hogy újságírók ne közelíthessék meg a vezért, így be kellett érnünk a minduntalan hangsúlyozott maszlaggal. Eszerint Hachigo-szan türelmes, elkötelezett a Forma-1 mellett és a külvilág várakozásaival ellentétben ultimátumot sem adott azzal kapcsolatban, hogy legkésőbb mikorra kell versenyképessé varázsolni a csomagot. Nagyon sokáig valószínűleg nem kéne húzni: amit eddig produkáltak, az már a vállalat arculatát és megítélését jócskán rombolja, emiatt pedig valószínűleg nem csak a versenyzők kezdenek majd hamarosan nyilvánosan háborogni, hanem a számlákat fizető, állítólag türelmes Hachigo-szan is….

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: