Elképesztően rosszul alakult az Osztrák Nagydíj a McLaren számára: az edzéseket folyamatos műszaki hibák jellemezték, s mindkét autóban ki kellett cserélni a motort és az erőforrás egyéb részeit, ami azt eredményezte, hogy 25-25 rajthely büntetéssel várta az időmérőt Button és Alonso is. Ennek értelmében a rajtrács végére kerültek, s mindketten a bokszban letöltendő időbüntetést is vittek magukkal, ám Alonso autója még azelőtt összetört, hogy ezt letölthette volna, s a verseny 10. körét már Button is a bokszból szemlélte.
Ezek után nem is csoda, hogy a 2009-es világbajnok roppant csalódottan nyilatkozott az Autosportnak a versenyről: „Nem is tudom, mi a rosszabb... Az egész versenyt végigcsinálni harminc másodperc hátránnyal lemaradva a teljes mezőny mögött, vagy a második körben kiesni. Nagy kár érte, ez egy megbízhatósági probléma volt. Mi nem rontottunk el semmit, valami mégis tönkrement...”
Hogy még rosszabb legyen az összkép: a McLaren új fejlesztései ezen a hétvégén debütáltak, ráadásul Alonso autóján, ami azt jelenti, hogy versenyre vonatkozó adatot gyakorlatilag semennyit sem tudtak gyűjteni – Button ugyanis, aki egyébként szintén nagyon hamar kiesett, még a régi autóval futott. Az új alkatrészek pedig, ahogy Button fogalmazott, gyorsan „a kukába kerültek”...