Marcus Ericsson Kínában, Felipe Nasr Monacóban szerzett utoljára pontot, Spielbergben pedig mindkettejük esélyei kedvezők, hogy a legjobb tíz között érjenek célra. Az indulásnál mindenképp a mezőny eddig legeredményesebb újonca, Nasr áll jobban, aki a 9. rajthelyet szerezte meg – Danyiil Kvjat büntetése miatt még egy pozícióval előrébbről indulhat. A csapatot külön segíti, hogy a két Red Bull és McLaren hátrasorolásával potenciális ellenfelektől szabadultak meg.
„Nagyszerű kvalifikáció volt számunkra. Az első edzés óta helyes irányba tartottunk, és láttuk, hogy az autónk versenyképes. A körülmények ma nem voltak könnyűek, de mindenki remek munkát végzett, mindent sikerült összerakni. Kielégítő rajtpozícióm van a versenyre, és magabiztos vagyok, hogy pontokért harcolhatok” – fogalmazott a brazil Nasr. Közvetlenül előle egy másik újonc, Max Verstappen rajtol.
Marcus Ericsson pár hellyel hátrébbról, a 11. pozícióból startolhat. Ő kevésbé elégedett. „Csalódás, hogy a köridőm nem volt elég jó a Q2 végén, habár kényelmesen éreztem magam az autóban, a csapat pedig a helyes taktikai döntéseket hozta meg. Nehéz körülmények voltak ezek ma, de ez érvényes volt mindenkire. Mindazonáltal továbbra is jó helyen vagyok a verseny szempontjából.”
Ericsson mellett a csapat mérnökigazgatója, Giampaolo Dall’Ara is kiemelte, mennyire fontos szerepe volt a felszáradó pályán zajló időmérőn a taktikai döntéseknek. Az autók könnyen kihullhattak volna a Q3-ban, ahol az nevethetett, akit utoljára intett le a zászló. „Ilyen körülmények között minden időzítés kérdése. A megfelelő időben, a helyes abroncsokkal kell pályára küldeni a versenyzőket. Ebben igen sikeresek voltunk. Két jó rajthelyet értünk el, ahonnét pontokért kell harcolnunk.”