Az eső fenyegetése ellenére végül mindkét tegnapi szabadedzés száraz pályán zajlott, így a csapatok végig a Pirelli slickjeivel dolgozhattak – az abroncsokkal kapcsolatos munkát főként az aszfalt hőmérséklete befolyásolta, mely 22 és 25 fok között mozgott. Később viszont még beleszólhat az időjárás a dolgok alakulásába, hiszen a szombati időmérő edzésen komoly sansz van az esőre.
Az időmérő- és a versenyszimulációk eredményeit egybevetve úgy tűnik, hogy nagyjából 7 tizedmásodpercre tehető a két keverék közti különbség. A gumikopás nem jelentős, s még annyira sem lesz az, ha kellő mértékben felgumizódik a pálya, illetve megmarad a hűvösebb időjárás.
A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery így értékelte a pénteki napot: „Itt, a Red Bull Ringen egy kör igen rövid, kevesebb, mint 70 másodperc alatt teljesíthető. Láthattuk, hogy egészen alacsony az abroncsok terhelése, a különbség pedig körülbelül hét tized a két keverék közt. A legfontosabb tényező az időjárás lesz: szombaton fennáll az eső érkezésének veszélye, és a vasárnapi versenynapon is van rá esély, bár kicsit kevesebb. Ez egyértelműen befolyásolhatja a taktikát, szóval a jelek egy kiszámíthatatlan hétvége felé mutatnak.”
A leggyorsabb körök:
FP1 |
|
|
FP2 |
|
|
1. Rosberg |
1:10,401 |
Új lágy |
1. Vettel |
1:09.600 |
Új szuperlágy |
2. Hamilton |
1:10,709 |
Új lágy |
2. Rosberg |
1:09.611 |
Új szuperlágy |
3. Raikkönen |
1:11,028 |
Új lágy |
3. Raikkönen |
1:09.860 |
Új szuperlágy |