A Jégember pedig türelmesen válaszolt, és szavaiból az derült ki, hogy tulajdonképpen sem ő, sem csapata nem követett el semmilyen hibát, ellenben egy nagyon egyszerű dologról van szó. „Ez egy furcsa baleset volt, de ez is a játék része, és biztos vagyok benne, hogy a jövőben el tudjuk kerülni a hasonló eseteket” – kezdte Kimi.
„Az F1-ben vannak bizonyos szabályok az elindulásra vonatkozólag, és a bokszkiállások után van egy, FIA által előírt kis kihagyás a motorelektronika működésében, ami eltart egy bizonyos időig. Nem számít, mikor kapcsolod le ezt a motor-üzemmódot, ettől még az elindulás után 90 másodpercig eltart ez a jelenség. Ez egy teljesen szokványos dolog a versenyhétvégéken. Ezt nem tudod megváltoztatni, de vannak olyan beállítások, amiken dolgozhatunk, és most, hogy már tudjuk, hogy megtörténhet ilyen, tudunk tenni azért, hogy elkerüljük. Tudjuk, mi okozta a megpördülést, és mindent megteszünk, hogy minimalizáljuk annak kockázatát, hogy megismétlődjön ez az eset. A szabályok limitálják, hogy mit tehetsz és mit nem, de most már tudjuk, hogy bizonyos pályák bizonyos kanyarjaiban előjöhet ez a jelenség, ezért ügyelni fogunk erre” – magyarázta a Ferrari finnje.
Felmerül a következő jogos kérdés az elhangzottak fényében: ha annyira szokványos, ami történt, akkor miért érte az Raikkönent és a Ferrarit annyira váratlanul, hogy egy ilyen csúfos megforgás lett a vége? „Idén Kanada előtt még egyáltalán nem fordult elő velem és az autóval hasonló eset, sem a teszteken, sem az edzéseken, most, a versenyen tapasztaltam ezt először a 2015-ös Ferrarival. Sajnos azon a bizonyos pályán, abban a bizonyos helyzetben megtörtént a baj, és megpördültem emiatt, de most már ezzel a tudással is gazdagabbak lettünk” – szólt Kimi indoklása.