Az energiaitalos csapat 2014-ben három versenyt megnyert és összesen 12 dobogós helyet szerzett, leggyengébb versenyüket azonban épp abszolút hazai futamukon, a Red Bull Ringen teljesítették – innen mindössze egy nyolcadik hellyel távoztak. Aktuális szezonjuk során nem áll nevük mellett dobogós hely, a legjobb öt közé is csupán Monacóban fértek be, az Osztrák Nagydíjat megelőző kanadai hétvégén, a tavalyi győzelem és kettős dobogó helyszínén pedig 9. és 13. helyet értek el, két pontot szereztek, amely Kínával együtt eddigi leggyengébb szereplésük.
A hosszú egyenesekkel teli montreali pálya a Renault motor hátránya miatt keserítette meg életüket – márpedig a Red Bull Ringen szintén a végsebességre helyeződik a hangsúly. „Spielberg még nehezebb lesz számunkra” – nyilatkozott borúlátóan Helmut Marko, a csapat tanácsadója az APA hírügynökségnek. „A pálya teljes egészében a szűk kanyarokból hosszú egyenesekbe való kigyorsításról szól, ami a jelenlegi motorhelyzetünket tekintve a lehető legrosszabb dolog.”
„A karosszériával előrelépéseket tettünk” – tette hozzá Christian Horner csapatfőnök, aki nemrég kijelentette, a Kanadában tavaly nyerő, idén ugyanott pontot sem szerző Daniel Ricciardo csalódottságában nevezte hasznavehetetlennek a Red Bull fejlesztéseit. „Ezt már a maláj verseny óta láthattuk. A jó dolog, hogy minden második héten újdonságokat hozhatunk az autóhoz. A motor fejlesztése azonban sokkal tovább tart.”