DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ecclestone megint a V8-asokért kiált

Az F1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone meglehetősen egyszerűen látja a megoldást a sportág jelenkori problémáira: mindenről a V6 motorok tehetnek, hát vissza a V8-asokhoz!

Szerinte ugyanis a szurkolók és a szponzorok is a hangtalan V6-os hibrid erőforrások miatt fordultak el az F1-től, amik legyártása és fejlesztése ráadásul sokkal több pénzt emészt fel, mint a hajdani nyolchengereseké. Az 1000 lóerős álomteljesítményről sem mondott le, ennyire húzná fel a V8-asokat.

„Vissza kell térnünk olyan motorokhoz, amik költséghatékonyabbak a mostaniaknál, mégpedig azonnali hatállyal meg kell ezt tennünk” – nyilatkozta az olasz La Gazzetta dello Sport csütörtöki számában Ecclestone, aki szerint nem ártana a sportnak az, hogy ilyen rövid idővel a V6-os turbók bevezetése után újból változtatnának a motorszabályokon.

„Miért? Az, hogyha ha visszatérnénk az F1-ben a normál befecskendezésű motorokhoz és a KERS-hez, miközben pontos megszorításokkal élünk, drasztikusan csökkentené a költségeket, és megfelelne azon csapatok igényeinek is, akik jelenleg az F1-ben vannak, és azokénak is, akik csatlakozni szeretnének a sorozatba” – vázolta gondolatát Bernie, aki ezután a leghajmeresztőbb részlettel is előállt.



„Nem kell mást tennünk, mint elővennünk az öreg V8-as motorokat, és növelni a térfogatukat, hogy elérjük az ezer lóerős határt. Az emberek, a show és a szponzorok is visszatérnének a sportágba” – rugaszkodott el kissé a földről az F1 nagyura, elvégre biztosak lehetünk abban, hogy az F1-ben ez manapság nem úgy működik, hogy csak leporolják a régi V8-asokat, és már szerelhetik is be a mostani autókba, hanem nagyon komoly összegeket kéne ráfordítaniuk a csapatoknak a fejlesztésre. Nem beszélve arról, hogy az F1 problémái nyilvánvalóan jóval összetettebbek annál, mintsem, hogy a motorok megváltoztatása mindenre megoldást jelentsen. 

Ecclestone mindenesetre tovább magyarázza igazát: „Az F1 nemcsak a technológiáról szól, hanem a szórakoztatásról is. Gondolnunk kell arra, hogy kik fogják megvenni a belépőjegyeket, kik fognak kijönni a lelátókra, és kik akarnak nagyszerű sportélményekben részesülni. Itt a pénz körbejár: a szurkolók fizetnek a belépőkért, a szervezők befizetik nekünk a versenyrendezéshez szükséges összeget, mi pedig továbbítjuk ezt a pénzt a csapatoknak a TV-közvetítésekből befolyó összeggel együtt. De ha a TV-közvetítések nézettsége és a versenyek látogatottsága is csökken, az egy idő után problémává válik” – vázolta aggályát a milliárdos üzletember, aki tervei szerint még a napokban leül egyeztetni a Ferrari elnökével, Sergio Marchionnével, mivel az ő meggyőzése kulcskérdés lenne ahhoz, hogy fent vázolt terveit elfogadják a sorozatban érdekelt csapatok. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: