A Malajziai Nagydíj első kiesője Marcus Ericsson volt, aki a futam első köreiben a hetedik helyért harcolva hibázott, és süllyesztette el autóját az 1-es kanyar külső ívén lévő kavicságyban. A Sauber mentése miatt pályára kellett küldeni a safety cart, ami alapjaiban meghatározta a futam alakulását, hiszen Sebastian Vettel így tudott eltérő taktikára kerülni a Mercedesekhez képest.
Sokan méltatlankodtak azon a futamot követően, hogy miért kellett egy ilyen látszólag ártatlan helyzetben beküldeni a biztonsági autót, bár nem felejthetjük el, hogy Jules Bianchi suzukai balesete miatt az ilyen helyzeteket egészen más megvilágításban kell szemlélnünk, mint korábban. Azonban talán, ha a mentés gördülékenyen zajlik, meg lehetett volna oldani a helyzetet az idén bevezetett virtuális safety car alkalmazásával is.
De pontosan mi akadályozta a mentést? A képernyőkön nem láthattuk, a népszerű F1Fanatic blog szerzője, Keith Collantine megosztott egy az oldalára érkezett fórumhozzászólást, ami magyarázatot jelenthet arra, miért nem tudták időben elszállítani a megfeneklett Saubert:
„Nyolcvan másodpercig tartott, mire kiszállt az autóból onnantól kezdve, hogy elsüllyesztette azt a kavicságyban. A daru 55 másodpercet várt arra, hogy Ericsson kiszálljon, addig meg sem tudta kezdeni a mentést. A versenyzőnek ki kellett volna szállnia, mire a daru megérkezik, s ebben az esetben a kicsúszástól számított 65 másodpercen belül el is hagyhatta volna a pályát, s a mentés véget ért volna. Ericssonnal komolyan el kellene beszélgetnie a stewardoknak...”