DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 13. vasárnap
F1

Sainz elárulta, ki az F1-es példaképe

A Toro Rosso versenyzője szeretne a sportág következő spanyol sztárja lenni. Hozzátette, nem érzi magát túlkorosnak Verstappenhez képest, és néha jól jön, hogy egy világhírű pilóta az édesapja.

A Formula Renault 3.5 tavalyi bajnoka, Carlos Sainz Jr. nevének hallatán már akkor is sokan felkapták fejüket, amikor a Formula-1 közelében sem járt: nem véletlenül, hiszen édesapja a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz, aki máig a legtöbb WRC-rajttal rendelkezik, karrierje csaknem két évtizedig tartott, azóta pedig a Dakar Ralin is győzelemig jutott. Sainz ráadásul egy olyan országból érkezett, ahol Fernando Alonsónak köszönhetően az F1 igencsak előkelő helyet foglal el a sportok rangsorában.

„Kilenc éves voltam, amikor az Alonso-robbanás megkezdődött Spanyolországban. Ekkor kezdtem sokat nézni az F1-et” – idézi a 20 esztendős Sainz visszaemlékezését a formulaspy.com oldal. „Amikor pedig láttam Fernandót nyerni, tudtam, hogy magamnak is ugyanezt akarom. Bajnok lenni egy napon. És minden nap azon akarok dolgozni, hogy jobb versenyző legyek, hogy egyszer elérjem ezt a célt. Spanyolország készen áll, hogy egy új név jelenjen meg a F1 évkönyveiben!”



Sainz már korábban megkérte a médiát, ne „az ifjabb”-nak nevezzék őt a jövőben. Azt azonban bevallotta, néha nem bánja, hogy egy világszerte ismert versenyző sarja. „Segít, de vannak hátrányai is. Amikor gokartozni kezdtem, mindig úgy utaltak rám, ’Carlos Sainz fia’. Ez sosem én voltam. De életem ebben a szakaszában segít, ha egy kétszeres világbajnok van mellettem, akkor is, ha teljesen különböző kategóriában versenyzett.”

„21 leszek szeptemberben, habár ez még mindig messze van” – beszélt Sainz, aki F1-es mércével továbbra is egészen fiatal, 17 éves csapattársa, Max Verstappen mellett azonban szinte korosnak tűnik. „Épp most lettem a Formula Renault 3.5 legfiatalabb címszerzője, ezért a kor, vagy hogy túlkoros lennék, nem tényező. A műszaki hozzáértésem miatt sem kell aggódni. Öt év tapasztalatot szereztem együléses autókkal, tudom, hogyan működik egy formaautó. Most egy F1-es kocsiba lépek fel, de a feladat megoldható. Arra fókuszálok, hogy jól kezeljem a gumikat, és sok, minél több kört tegyek meg.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: