Az idei autók jelentősen hasonlítanak elődjeikre, a legfontosabb különbség az orrkúpok kialakításában keresendő. A 2014-es szabályokhoz alkalmazkodó csapatok a legkülönbözőbb, esztétikai szempontból nem túl dicséretes formákkal álltak elő, gyorsan meg is változtatták az előírásokat, hogy idén ezek eltűnjenek. A Mercedes esetében a különbség kevésbé szembetűnő, mint más csapatoknál, nem is gondolnánk, mekkora kihívást okozott számukra a módosítás.
„Az aerodinamika miatt az orr egy nagy projekt volt, egyben a legfontosabb szabályváltoztatás” –magyarázta Paddy Lowe, az istálló technikai ügyvezető igazgatója. „Orrok széles választékát láthattuk előző évben, egyesek csúnyábbak voltak, mint mások. Emlékszem, tavaly ugyanekkor az orrok csúnyasága jelentette az egyik legfontosabb beszédtémát, de ez szerencsére már a múlté.”
„A miénk végül egészen jól nézett ki, ahogyan a mostani is, csak ez alacsonyabb. Ez hatást gyakorolt az autó teljesítményére, ez volt az egyik nagy akadály, amellyel a tél folyamán meg kellett birkóznunk. Még meg kell látnunk, hogy a többieknek nagyobb csapást jelentett-e, mert a szabályváltozások ilyenek, egyeseknek jobban árthatnak, mint másoknak” – beszélt a 2015-ös előírásokhoz alkalmazkodó kialakításról.
„Ez egy nagy munka volt, és figyelembe véve, hogy az orr az autó elején található, az itt levő aerodinamika nagy befolyással lehet az egész autóra, mivel nyilvánvaló, hogy ez hozza létre a légáramlást hátrébb, amely minden más elemre hatással van. Tehát ez egy nagyobb változás, mint elsőre tűnik.”