DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ezért tesztel tavalyi autóval a Force India

Meglepetésre az indiai F1-es csapat nem viszi el új autóját az első, Jerezben tartott tesztre. Szerintük jobban járnak, ha több idő jut a fejlesztésre. Újszerű aerodinamikai megoldás is lehet a háttérben.

A Force India, köszönhetően számos mexikói szponzorának szerdán Mexikóvárosban tartja ünnepélyes csapatbemutatóját, az azonban már korábban kiderült, hogy ezen az eseményen csak a 2015-ös festés és csapatruházat mutatkozik be, az új autó nem. Ma a német Auto Motor und Sport jóvoltából az is nyilvánosságra került, hogy az új VJM08 a február 1-jén kezdődő jerezi teszten sem lesz ott, bemutatkozására csupán a második próbán, február 28-án, Barcelonában kerül sor.

Az istálló technikai igazgatója, Andrew Green még korábban adott egy nyilatkozatot az Autosport lapnak, amelyet most tettek közzé: ebben már részletezte a lehetőséget, hogy az új autó kihagyhatja Jerezt.

„Vitatkozunk arról, hogy talán jobban járunk, ha azt a három hetet az autó fejlesztésére használjuk fel, aztán Barcelonában gördülünk pályára vele” –mondta Green. „Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. Nem olyan egyértelmű, mint 2014-ben volt. Akkor muszáj volt ott lenned az első teszten az új erőforrással és új karosszériával, muszáj volt minél több kilométert tenned az autóba. Ezt most nem annyira létfontosságú.”



Green arra is kitért, mire használhatják a három plusz hetet. „Lehetséges, hogy azok a dolgok, amelyeket az utolsó versenyeken és az Abu Dhabi teszten próbáltunk ki, felkerülhetnek az autóra a következő év elején, ahelyett, hogy mondjuk lekéssék azt, és fejlesztésként végezzék. Vagy még csak nem is fejlesztésként, mert ha nincs elég kapacitásod, a dobozba juthatnak, és talán soha nem kerülnek onnan elő. Minél későbbre tudjuk hagyni, annál jobb.”

„A döntést megnehezítette volna, ha rendes versenygumikat használhatnánk Jerezben. De mivel nem azokat fogunk, a teszt sokkal inkább csak egy afféle bejáratás lesz” – zárta Green.

Az Auto Motor und Sport, amely az eredeti hírről beszámolt, azt is megemlítette, a csapat egy újszerű aerodinamikai megoldáson dolgozik, amely eddig nagyon bíztató eredményeket mutat. Ez a megoldás még nem készült el teljesen, félkész autóval pedig nem akarnak tesztelni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: