DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Az egója miatt távozott Brawn a Mercedestől?

Toto Wolff legfrissebb nyilatkozata legalábbis erre enged következtetni. A Mercedes csapatfőnöke szerint ma már egy F1-es istállónak több főnökre van szüksége, és ezt a tényt Ross Brawn-nak nehezére esett elfogadnia, nem úgy, mint Paddy Lowe-nak.

„Meglehetősen zökkenőmentesen ment az átállás Ross (Brawn) távozása után. Számára nehéz volt elfogadni azt, hogy a szerepek idővel megváltoztak a sportban, mivel ő azért tért vissza az F1-be, hogy ahogy mondta: az egyedüli referenciapont legyen. De egy csapat, amelyben 800-an dolgoznak, abból 400-an Brixworth-ban, nem engedheti meg magának, hogy csak egy referenciapont létezzen számára” – jelentette ki az autosport.com-nak nyilatkozva Wolff, majd másik ellenpontként kiemelte:

„Persze a végén kell egy személy, aki mindenért vállalja a felelősséget, de mindenkinek azon a területen kell dolgoznia és maradnia, amiben kompetens. És Paddy (Lowe) a legelejétől kezdve világossá tette, hogy ő szeretné, ha ez így működne, és azóta is működik hiba nélkül.”

Wolffnak kulcsszerepe volt tehát abban, hogy Brawn távozása után átszervezte a csapat struktúráját, és több ember kezébe adott közel azonos hatalmat. Ez az ő intelligenciáját dicséri, hiszen csapatfőnökként diktatúrára is törekedhetett volna, de ő felismerte, hogy csapatként hatékonyabban tudnak operálni, ha mindenki csak arra a területre koncentrál, amihez igazán ért. Ő ezért a kereskedelmi- és sportügyekért, míg Lowe a technikai oldalért felelt. Az eredmény mindenesetre magáért beszél.



„Nem fogjuk elkövetni a múlt hibáit. Egy csapat szerkezetét nem szabad felhígítani azzal, amit korábban csapatfőnöki szerepkörként definiáltunk. Erről nagyon határozott a véleményem. Azzal, ha valakire előbb mega technikai feladatokat bízunk, majd ez után azt is elvárjuk tőle, hogy képviselje a céget és a főrészvényeseinkkel tárgyaljon – mint az FIA, a FOM, a nagy szponzorok és a Daimler –, felhígítjuk és megosztjuk az erőfeszítéseit” – fogalmazott Wolff, mielőtt a részletekre is kitért. 

„A siker egyik kulcsa, hogy az embereknek a képességeiknek és a kompetenciájuknak megfelelő szerepeket adjunk, és megbizonyosodjunk róla, hogy a saját kompetenciaterületük határain belül maradnak. Persze lehet fejleszteni és továbbképezni is embereket, de ez veszélyes. Egy technikai igazgatót kinevezni csapatfőnöknek nem feltétlenül helyes. A mai F1-es csapatok már nem ugyanolyan szerveződések, mint 10 vagy akár 5 évvel ezelőtt. Oda kell helyezned az embereket, ahol a legjobban teljesítenek, aztán megadni nekik mindent, amire szükségük van ehhez” – ért okfejtése végére Wolff.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: