DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 29. vasárnap
F1

Így telt a Toro Rosso idei szezonja

Franz Tost elejétől a végéig átrágta magát az idei idényen: értékelte az autó megbízhatóságát, eredményeit, az F1-es csapat által elvégzett munkát, és természetesen két versenyzőjét is.

Az istálló a Toro Rossós mércével rutinos Jean-Eric Vergne-nyel és egy újonccal, az egyenesen a GP3-ből érkező orosz Danyiil Kvjattal kezdett neki a 2014-es szezonnak. Utóbbi annyira bevált, hogy jövőre már a Red Bull kötelékében kap helyet, Vergne-t azonban száműzték az energiaitalosok birodalmából.

„A szezon előtti tesztelés különösen csalódást keltő volt. Megbízhatósági problémák miatt az STR9 csak feleannyi távot teljesített, mint a Mercedes-motoros kocsik, emiatt pedig nagy hátrányba kerültünk a szezon nyitására” – kezdett a történet legelején Franz Tost csapatfőnök. „Ennek ellenére amint a versenyek elkezdődtek, meglehetősen jól teljesítettünk, egy különösen biztató nyitófordulóval Melbourne-ben, ahol Jev nyolcadik, Danyiil pedig kilencedik lett, ezzel minden idők legfiatalabb pontszerzője.”



„A nagy szabályváltoztatások azt jelentették, hogy magas arányú kiesés volt várható, valójában azonban jóval kevesebb történt. Mi a Toro Rossónál javulást értünk el a megbízhatóság frontján a szezon folyamán, ami látható a számokból is: 38 rajtból 10-szer estünk ki, de ezek közül 9 az első 10 verseny folyamán történt, a Német Nagydíjig. Egyet ütközés okozott, ötöt a Toro Rossóhoz köthető probléma, a maradék négyet az erőforrás. Jean-Eric Ausztriától fogva minden versenyt teljesített. Ez azt jelenti, hogy a trend a megbízhatóság terén pozitív volt” – beszélt az egyik fontos tényezőről.

„Ha idei céljainkra nézünk, legalább hatodikak akartunk lenni a konstruktőri bajnokságban, de ez nem sikerült, hetedikek lettünk, ám ezzel is elégedettek lehetünk az előző évekhez viszonyítva.” Valójában jelentős szakadék tátongott köztük és a többi istálló között, a Toro Rosso 30 pontot gyűjtött, míg a hatodik Force India 155-öt. „Szintén előrelépést értünk el munkamódszereinkben, az STR9 a Toro Rosso eddigi legjobb saját autója. A szezon folyamán bemutatott fejlesztési csomagok, amelyek Melbourne-ben, Ausztriában, Szingapúrban és Japánban érkeztek, jól beváltak.”

Végül kitért az istálló két versenyzőjére is. „Mindkettejüktől búcsút kell vennünk, Danyiilt előléptették egy korábbi növendékünk, Sebastian Vettel helyére. Kitűnő munkát végzett újoncként, és benne rejlik a potenciál, hogy az élversenyzők egyikévé váljon. Erősen motivált, hogy tanuljon és eredményeket érjen el.”

„Ami Jean-Ericet illeti, nehéz döntés volt elengedni, mivel kétség nélkül egy tehetséges versenyző, de a csapat feladata az, hogy a Red Bull juniorprogram fiataljainak biztosítson esélyt. Bőven kijutott neki a balszerencséből idén, Monacóban akár ötödik is lehetett volna, egy másik utcai pályán pedig szintén erősen teljesített, hatodikként jött be Szingapúrban. Most a csapaton belül mindenki 2015-re fókuszál, az idén megtanult leckére támaszkodva” – zárta értékelőjét Franz Tost.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: