DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Segítség a kiscsapatoknak: az idei autóikat is használhatják jövőre?

Noha a szabályok ezt normál esetben nem tennék lehetővé, ám a Formula-1 Bizottság és az FIA egységes álláspontra jutott abban, hogy jövőre a kiscsapatokat engednék idei évben használt versenygépükkel is elindulni a jövő évi F1-es szezonban, amennyiben ezzel hozzájárulnak túlélésükhöz.

A Motorsport Világtanácsnak a beadványt még jóvá kell hagynia eheti, katari ülésén, addig nem tekinthető hivatalosnak az említett engedmény, amely elsősorban a Caterhamnek nyújthat segítőkezet.

A kiscsapatot október végétől egy csődbiztos, Finbarr O'Connell irányít, és gőzerővel vevőt keres rá. Az, hogy nem feltétlenül kell új autót építeniük 2015-re, egyrészről több időt ad a potenciális vevőnek, másrészről a várható költségeit is jelentős mértékben csökkenti. Arról már nem szól a fáma, hogy egy idén sem túl ütőképes technika a jövő évi mezőnyben vajon mire lehet majd képes, és kit érdekelhet így is komolyan az F1-es alakulat felvásárlása.



„Az F1 és az FIA megegyezett abban, hogy ha ez segíti a gyengébb csapatokat, akkor ők a 2014-es autójukat is használhatják jövőre, ami több időt és opciót biztosít nekik. Ez megegyezik az összes érintett érdekével, akikkel tárgyalásokat folytatok, mert egy választást kínál nekik, valamint egy könnyebb lehetőséget arra, hogy megkezdjék F1-es szerepvállalásukat, ha ezt az utat választják. Ez segít” – idézi a Press Association O'Connell szavait.

Mint ismert, a Caterham idén az USA Nagydíjat és a Brazil Nagydíjat is kihagyta kényszerű okokból, míg Abu Dhabiban is lényegében azért álltak csak rajthoz, hogy megmutassák magukat potenciális vevőiknek, akik közül O'Connell szavaiból ítélve továbbra is csak néhányan vehetők komolyan. 

„Az ideális az lenne, ha már karácsony előtt találnánk új vevőt. Jelenleg nem úgy áll a helyzet, hogy ez megvalósuljon, de az én szempontból minél előbb, annál jobb, ezért folyamatosan bátorítok mindenkit, amennyire tudok. Ez egy elég nehéz befektetési döntés minden résztvevő számára, mivel egy F1-es csapat fenntartása hatalmas költségekkel jár. Még mindig tárgyalok néhány érdeklődővel, és remélem, hogy egyikükkel nyélbe tudjuk ütni az üzletet. Az emberek száma, akikkel beszéltem, nőtt, de két igazán komoly jelölt van, valamint egy kevésbé erős” – árulta el a csődbiztos. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: