Hamilton a második kiállásnál szerette volna átugrani Nico Rosberget, ezért a maximumot igyekezett kipréselni használt abroncsaiból, amikor a német már teljesítette kerékcseréjét, ő azonban még nem. Az erőlködésnek egy megcsúszás lett a vége, így előzés helyett hét másodperces hátrányba került. A futam végére ezt 1,457-re csökkentette – nem véletlen, hogy úgy érzi, megnyerhette volna a versenyt.
„Természetesen az ember csalódott, amikor hibát követ el, velem pedig ez történt. De nagyszerű volt, hogy így is felzárkóztam, nem adtam fel, folytattam a küzdelmet, és végső soron ez a legfontosabb” – mondta a bajnokság éllovasa, aki idén mindössze harmadszor végzett másodikként Rosberg mögött.
Hamilton arról is beszámolt, meglepődött, amikor mérnöke arra kérte, az ominózus etapban két körrel tovább maradjon kint Rosbergnél – hibája a másodikban történt. „A protokoll az – legalábbis egy ideig az volt –, hogy amikor arra kér, nyomjam, az azt jelenti, hogy abban a körben bejövök. Ezért a maximumra akarok törekedni, amit meg is tettem, aztán mégsem mentem be. Ez egy kicsit meglepett, annak a körnek a végén pedig már halottak voltak a gumik.”
„Ez nem egy nagy gond, úgy értem, pontokat veszítettünk ma, és kétségtelenül én voltam a leggyorsabb, ezért bizonyos tekintetben nyilvánvaló, hogy ő hibázott, ez pedig kissé csalódottá tesz. De másodsorban egy-kettes eredményt szereztünk, rekordot döntöttünk csapatként, jó volt az idő is, és élveztem a versenyt” – sorolta fel a pozitívumokat Hamilton.
A Mercedes üzleti igazgatója, Toto Wolff is elismerte, vasárnap a brit pilóta gyorsabb volt csapattársánál. „A mai verseny tiszta csata volt Nico és Lewis között, senki sem kért vagy adott irgalmat. A döntő pillanat valószínűleg az volt, amikor Lewis hibázott a 28. körben. Ekkor Nico lélegzetvételhez jutott, és, habár úgy tűnt, ma Lewisé a jobb sebesség, ellenállt a nyomásnak egészen a zászlóig” – mondta az osztrák alapember.