A Szuper-világbajnoksághoz az egyes évadokban elért végső helyezéseket vettem alapul. Ez az értékelési forma a végső vb-helyezéseket csak „futamokként” értékeli, mégpedig a legfrissebb pontszámítási mód szerint, azaz a konstruktőri világbajnoki cím 25 pontot ér, a második helyezés 18 pontot, stb. Az utolsó befejezett év a 2013-as szezon volt, azzal zárult a kimutatás.
A Brawn csapat 2009-es vb-címe 25 pontot jelent így. A Red Bull Racing négy konstruktőri vb-címe 4 x 25 pontot ért, és ehhez jön még a többi, egyéb helyezésük. Értelemszerűen a hosszú, eredményes szereplés összegzi a kiemelkedő helyezést. Nézzük csak a Force Indiát, amely eddigi legjobbja az összetettbeli hatodik helyezés volt, amelyet kétszer is elért (2011-ben és 2013-ban), továbbá kétszer volt már hetedik is (2010 és 2012), a 2009-es szezonban pedig a 9. helyet tudta megszerezni – összesen tehát 30 szuper-vb pontot gyűjtött össze. Érdekes, hogy ebben az évben jó eséllyel pályázik a csapat az újabb 6. helyezésre, nagy szerencsével talán még az ötödik hely is fogható lehet (a McLaren ellenében).
Érdemes átolvasni ezt a rangsort, és eközben képzeletben átszáguldunk az évtizedeken. Megtaláljuk benne a legendás Tyrrell csapatot, vagy Emerson Fittipaldi a saját nevét viselő csapatát, vagy akár az autósvilágban oly jól csengő Porsche, Jaguar vagy Alfa Romeo márkaneveket is.
|
1958-2013 |
(=) |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
1 |
Ferrari |
975 |
16 |
15 |
10 |
9 |
3 |
2 |
|
|
|
1 |
2 |
McLaren |
725 |
8 |
14 |
9 |
5 |
4 |
2 |
2 |
2 |
1 |
|
3 |
Lotus |
528 |
7 |
5 |
5 |
8 |
4 |
4 |
1 |
3 |
1 |
|
4 |
Williams |
521 |
9 |
6 |
4 |
5 |
2 |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
5 |
Brabham |
297 |
2 |
3 |
5 |
4 |
4 |
|
1 |
3 |
5 |
2 |
6 |
Renault |
224 |
2 |
1 |
4 |
4 |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
|
7 |
Tyrrell |
221 |
1 |
2 |
2 |
1 |
4 |
5 |
4 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Benetton |
211 |
1 |
1 |
6 |
3 |
2 |
2 |
1 |
|
|
|
9 |
BRM |
210 |
1 |
4 |
1 |
3 |
2 |
3 |
3 |
|
|
|
10 |
Cooper |
158 |
2 |
|
4 |
1 |
3 |
|
1 |
|
|
|
11 |
Red Bull |
146 |
4 |
1 |
|
|
1 |
|
3 |
|
|
|
12 |
Ligier |
130 |
|
1 |
1 |
1 |
3 |
5 |
1 |
2 |
|
1 |
13 |
Sauber |
114 |
|
|
|
1 |
1 |
5 |
6 |
4 |
|
|
14 |
Jordan |
108 |
|
|
1 |
1 |
5 |
3 |
|
|
3 |
1 |
15 |
March |
69 |
|
|
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
|
2 |
|
16 |
Arrows |
65 |
|
|
|
|
1 |
|
5 |
3 |
4 |
5 |
17 |
BAR |
58 |
|
1 |
|
|
2 |
2 |
|
1 |
|
|
18 |
Toyota |
57 |
|
|
|
1 |
2 |
2 |
|
2 |
|
1 |
19 |
Matra |
56 |
1 |
|
1 |
|
|
|
2 |
1 |
|
|
20 |
Honda |
54 |
|
|
|
2 |
|
3 |
|
1 |
1 |
|
21 |
Mercedes |
52 |
|
1 |
|
2 |
1 |
|
|
|
|
|
22 |
BMW-Sauber |
47 |
|
1 |
1 |
|
1 |
|
|
1 |
|
|
23 |
Porsche |
43 |
|
|
1 |
|
2 |
1 |
|
|
|
|
24 |
Force India |
30 |
|
|
|
|
|
2 |
2 |
|
1 |
|
25 |
Toro Rosso |
29 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
2 |
3 |
1 |
26 |
Shadow |
27 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
3 |
|
1 |
27 |
Lola |
26 |
|
|
|
1 |
|
1 |
|
1 |
1 |
|
28 |
Vanwall |
25 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29 |
Brawn |
25 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
Jaguar |
24 |
|
|
|
|
|
|
3 |
1 |
1 |
|
31 |
Wolf |
22 |
|
|
|
1 |
1 |
|
|
|
|
|
32 |
Surtees |
21 |
|
|
|
|
1 |
|
|
2 |
1 |
1 |
33 |
Hesketh |
20 |
|
|
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
34 |
Stewart |
18 |
|
|
|
1 |
|
|
|
1 |
1 |
|
35 |
Prost |
18 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
2 |
|
36 |
Minardi |
18 |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
6 |
37 |
Alfa Romeo |
16 |
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
2 |
|
38 |
Eagle |
14 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
|
|
39 |
Footwork |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
|
40 |
Fittipaldi |
12 |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
|
41 |
Maserati |
10 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
42 |
Penske |
10 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
43 |
Dallara |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
1 |
44 |
Toleman |
8 |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
1 |
|
45 |
Leyton House |
6 |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
46 |
ISO |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
47 |
Rial |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
48 |
Super Aguri |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
49 |
Parnelli |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
50 |
Ensign |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
51 |
Zakspeed |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
52 |
Onyx |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
53 |
Spyker |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |