DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Újra tesztelik a virtuális safety cart

Az F1 Brazíliában is kipróbálja a virtuális biztonsági autót, néhány finomítással együtt, amelyek az austini első próba tapasztalatait tükrözik, és a versenyzők dolgát könnyítik meg.

A virtuális biztonsági autó ötlete Jules Bianchi balesete kapcsán merült fel, a cél az, hogy a Formula-1 még közelebb kerüljön a maximális biztonsághoz. Lényege, hogy egy baleset esetén a versenyzőknek lassítaniuk kell a pályán, hasonló sebességre, mintha a biztonsági autó mögött köröznének – csakhogy magát a safety cart nem küldik be, ezzel pedig jelentősen rövidülhet a lassú tempóban töltött idő.

A módszert már az austini verseny szabadedzései után kipróbálták. A versenyzőknek egy előre meghatározott köridőhöz kell igazodniuk, amely egy versenytempóban töltött körnél annak egyharmadával is lassabb lehet. A versenyzők visszajelzései alapján az FIA némileg módosított a koncepción, a Brazil Nagydíjon ezeket a változtatásokat próbálják ki.



Mivel a versenyzők bonyolult feladatnak találták, hogy a meghatározott időhöz a teljes kör során igazodjanak, a mérési szakaszokat 50 helyett 200 méter hosszan jelölik ki. A pilóták 10 másodpercet kapnak arra, hogy a virtuális biztonsági autó „beküldése” után alkalmazkodjanak a meghatározott tempóhoz. Ugyancsak 10 másodperccel a biztonsági fázis lejárta előtt figyelmeztetik őket. Az enyhítés azért is fontos, mert a kelleténél gyorsabban haladó versenyzők komoly büntetéssel számolhatnak.

Fernando Alonso Austinban értékelte a koncepciót, a kétszeres világbajnok akkor szintén az apró hibákra hívta fel a figyelmet. „A próba rendben volt, az elképzelés jó. Még Oroszországban vitattuk meg. Egy kissé jobban kell hangolnunk, mert a rádióban hallhattuk, hogy néha jól működött, néha azonban nem, ezért néhány dolgot még a helyére kell rakni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: