A tavalyi év egyik legfontosabb témáját szolgáltató gyorsan kopó Pirellik idén háttérbe szorultak számos más gyakran szóba kerülő dolog mögött, ám az abroncsválasztás az elmúlt napokban ismét a figyelem középpontjába került. A túlságosan konzervatív gumiválasztás ugyanis Szocsiban azt eredményezte, hogy Nico Rosberg első körös kerékcseréje után háromszáz kilométert teljesített egyetlen szett abroncson, ami jól mutatja, mennyire óvatosan választott keverékeket a Pirelli az első Orosz Nagydíjra.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso a spanyol El Mundo Deportivónak nyilatkozott a verseny után a kérdésről: „Tény, hogy kemények voltak az abroncsok, csakhogy a Pirelli nem tudhatta, milyen lesz az aszfalt, milyenek lesznek a hőmérsékletek, maga a pálya...” – védte meg Alonso a gumigyártót, legalábbis ebben a tekintetben: „Az már annál meglepőbb, hogy milyen abroncsokat választottak az utolsó néhány versenyre, különösen Brazíliára.”
A Brazil Nagydíjra ugyanis a kemény és a közepes keveréket viszi a Pirelli, azaz a lehető legkeményebb párosítást választották. Felipe Massa szerint ez a választás teljesen indokolatlan az interlagosi aszfaltcsík jellegzetességeit figyelembe véve: „Interlagosban soha nem volt szükség a keményre és a közepesre. Tulajdonképpen még a lággyal és a szuperlággyal is mehetnénk, esetleg egy konzervatívabb választás esetén a lággyal és a közepessel.”
Az Auto Motor und Sportnak nyilatkozó brazil szerint ráadásul ez a döntés veszélyes is lehet: „Teljesen elfogadhatatlan a dolog, a pálya hideg, nedves lehet, ami akár veszélyes is lehet a kemény abroncsokon. Nem értem ezt a döntést... Idén újraaszfaltozták Interlagost, ami azt jelenti, hogy sokkal könnyebb lett a helyzet az abroncsok szempontjából” – mondta Massa, aki a Pirelli egy munkatársával is beszélt a dologról:
„Azt mondta, hogy igazam van, mire én azt feleltem, hogy változtatniuk kell rajta. Amikor azt válaszolta, hogy ebben a kérdésben nem ő dönt, megkértem, hogy keresse fel azt az embert, aki dönthet róla. Hiszen a verseny nem holnap van!” – mesélte a Williams versenyzője, akinek kérését lehet, hogy meghallgatják, Paul Hembery ugyanis nem tartja kizártnak a változtatást:
„Mindig kemény abroncsokat vittünk Brazíliába, de az új aszfalt miatt újra megnézzük a dolgot. Ha technikai szempontból indokolt lesz lágyabbra váltani, beszélünk majd róla.”