DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Szám szerint - Nürburgring számmisztikája

Az új Nürburging aszfaltcsíkja (amit 1984-ben vettek birtokba a F-1-esek először) volt az első versenypálya, amit teljes egészében számítógéppel terveztek. A négy és fél kilométeres körön Alain Prost rajt-cél győzelmének örülhetett Franciaország, Ron Dennis a McLaren csapatvezetője, a stuttgarti székhelyű Porsche gyár, illetve Mansour Ojjeh a TAG konszern elnöke. Ez a győzelem végül ""csak" az ezüstéremhez járult hozzá.

Érdekes, hogy mennyire meghatározó lett a nürburgingi versenyek eredménye a teljes világbajnokság alakulására. 1985-ben szintén ezüstérmes lett a világbajnokságon az a pilóta, aki győzött az említett pályán (akkor Michéle Alboreto). Évtizedes szünet után tért vissza a betontorpedók fesztiválja a nürburgi vár árnyékába - Michael Schumacher győzött és vitte év végén a bajnokságot is. A következő években rendre világbajnok, vagy ezüstérmes lett az a versenyző, amelyik győzni tudott a Nürburgringen!

A szabályt erősítő kivétel volt 1999 esete, amikor a változó időjárásban a gumipókerben legjobb Herbert győzhetett egy Stewart-Fordban. A depóutca balkezes humor Haroldja végül csak a nyolcadik lett a világbajnoki pontversenyben.



A pálya hosszabb lett, már 5 km fölé nyúlt, de továbbra is világbajnokság későbbi két legjobbjának húzták a fülébe himnuszt. 2006 óta viszont romló tendencia látható.

Zárójelbe tettem a végső vb helyezést a következő mondatban.

2005-ben még a világbajnok Alonso győzött (1.), 2006-ban Schumacher (2.), 2007-ben megint Alonso (3.), 2008 kimaradt, 2009-ben Webber (4.), és 2011-ben Hamilton (5.).

Tehát 1,2,3,4,5"..ezek szerint, egy kis játékot megengedve magunknak - aki nyer most a hétvégén, csak hatodik lesz a világbajnokságban. Amit mondjuk nem bánnánk, mert ezek szerint Massa, vagy esetleg Button lenne a szerencsés - és akkor még jobban összetömörödne a mezőny.

Az alábbi táblázatban látható, hogy az egyes években hány startolóból mennyi célba érőt számláltak, illetve az is, hogy aki győzött, végül hányadik lett az egész világbajnokságban. Itt is látható, hogy milyen gyakori az nürburgringi győzők között a világbajnok vagy az ezüstérmes. 

ÉVAD Startoló Célbaérő Célbaérők
aránya (%)
A futamgyőztes
végső helyezése
a vb-n
1984 26 11 42,3% 2.
1985 27 12 44,4% 2.
1995 24 15 62,5% 1.
1996 20 15 75,0% 2.
1997 22 10 45,5% 1.
1998 22 16 72,7% 1.
1999 22 10 45,5% 8.
2000 21 12 57,1% 1.
2001 22 15 68,2% 1.
2002 22 16 72,7% 2.
2003 20 15 75,0% 5.
2004 20 15 75,0% 1.
2005 20 18 90,0% 1.
2006 22 13 59,1% 2.
2007 22 13 59,1% 3.
2009 20 18 90,0% 4.
2011 24 20 83,3% 5.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: