Az utólagos büntetések (a pályán született eredmény ismeretében) mindig fel fogják vetni az elfogultság vagy az eredménymanipuláció gyanúját. Hiába az árnyalás, a sokféle büntetési forma, mivel a helyszínek teljesen mások, a helyzetekről nem is beszélve - nem is lehet azonos vétségért következetesen ugyanazt a büntetést kiszabni Bahreinben, mint Monacóban.
Létezik-e azonos helyzet, szituáció? Hát persze, hogy nem.
Létezik-e azonos büntetési forma? Igen.
Akkor ez biztosan jól van így?
Mindenesetre most nézzük át, hogy 2012-ben hányféle büntetést osztottak ki a különböző versenyzői vétségekért.
Huszonhat esetben soroltak hátra résztvevőt 5 rajthellyel, a 20 futam során. A második leggyakoribb büntetés a pénzbírság volt (18-szor csörrent a kassza), a harmadik pedig az ún. keresztül hajtásos büntetés, 16-szor volt erre példa!
Szám szerint - Büntetések
https://formula.hu./f1/2013/04/17/szam-szerint---buntetesek-nelkul-1 2013-04-17 08:00:00 2013-04-17 08:00:00
Mióta a versenybizottság - expilótákkal közösen - a kisebb vétségekért is jogosult retorziókat érvényesíteni - eljött az árnyalt büntetések korszaka. Az akciójelenetek után - gyakran vitatható - döntéseikkel jelentősen bele tudnak szólni a versenyek későbbi alakulásába. A legnehezebb azt megszokni, hogy egyes eseményeket, inzultusokat csak vizsgálnak - és majd a futam végén hoznak róla döntést. Nekem ez sosem tetszett - a döntéseket még a verseny időtartama alatt, és mielőbb meg kellene hozni. Ãgy az érintett versenyzők, csapatok még ezt figyelembe véve teljesítenék a versenyt, vagy akár változtathatnak taktikát.