A tesztautók időnként a végleteket képviselik: az egyik oldalon az extrákkal teletömött, a másikon pedig az alapfelszereltséget éppen túllépő található. Most az utóbbi szerepel a menetpróbánkban, a képekből az is kiderülhet, hogy a T-Roc-ban nincs szinte semmi vagányság.
Az egyszínű belső és a jól kinéző, de kopogós műszerfal párosul az átlagos külsővel. Szerencsére ez a legnagyobb hibája az autónak, ami korrigálható a kétszínű fényezéssel és a jóval vidámabb kárpitokkal.
Ami ezen túl igazán érdekessé teszi a tesztautónkat, az a motorja. A legfrissebb fejlesztésű erőmű igen jó választás, mert erősebb és jobb hangú, mint a turbós egyliteres. Fogyasztásban emellett kedvezőbb, mint a kétliteres nagy testvéré. A VW egyébként még a vezetőnél is népszerűsíti a motort, mert a műszerfalon szorgalmasan jelzi, ha csak két hengert működtet. Ennek ellenére a stop-start rendszerrel is felszerelt autó városok között teljesített igazán jól (5,5 liter), a városban kissé csalódás volt, mert 7-7,5 liter benzin ment át a befecskendező fúvókáin.
Az utastér nagysága, komfortja nagyon jó, a vezetése, a sebességváltója és az autó kezelése szintén elfogadható. A T-Roc jelentőségét az adja, hogy a Golf méretű szabadidő-autókat keresik a leginkább, és ezt pótolta most a VW.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4234/1819/1573 mm
Motor: 1498 cm3, 150 LE/6000, 250 Nm/1500–3500
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,4 s
Ár: 6 586 130 Ft (alapár: 6 4480 440 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária