SzámSzerint
Szám szerint – Vezetés nélküli győzelmek
Versenyt nyerni az F1-ben úgy, hogy a győztes egyetlen kört sem vezet (!), ez valami egészen speciális eset következménye kell, hogy legyen. Hétszer volt rá mód, hogy hitetlenkedjünk rajta.
részletekEmlékezetes F1-es szezonok: az 1986-os idény
Egy távozó és egy búcsúzni készülő világbajnok, szabályváltozások, tragédiák, 16 futam, 14 csapat, két gumiszállító, egy cél: a végső győzelem – melynek sorsa egy egészen drámai szezonzárón dőlt el.
részletekSzám szerint – Körök, számok, érdekességek
Az F1 statisztikáit taglaló sorozatunk mai részében azt vesszük szemügyre, mi volt a „tipikus” sorrend az első két futamon, ki hol tartózkodott a legtöbbet, s ki járta meg a mezőny elejét és végét is.
részletekSzám szerint – Sandokan hazájában a pilóták
A sepangi F1-es pálya legsikeresebb versenyzőinek Schumachert, Alonsót és Vettelt nevezhetjük, akik egyaránt háromszor nyertek Malajziában – Alonso ráadásul egyedüliként három különböző csapattal.
részletekSzám szerint: Győzelemhiányos bajnoki címek
Ma azokra az F1-es szezonokra tekintünk vissza, amikor kevés futamgyőzelemmel sikerült felérnie valakinek a csúcsra – kétszer még az is előfordult, hogy egyetlen verseny megnyerése is elég volt ehhez.
részletek1972 - A felismerések éve a Formula-1-ben
A Formula-1-ben az előző két év (1970-71) baleseteinek hatására rádöbbentek végre, hogy tenni kell a biztonságért. A gyakori tűzesetekből levont tanulságok megreformálták az üzemanyag tartályok felépítését.
részletekSzám szerint – Állandó vendégek a dobogón
A 2014-es év egy új rekordot hozott a konyhára: még soha, egyetlen (kétversenyzős) F1-es csapat sem hozott olyan sűrűn dobogós helyezéseket, mint az elmúlt évi Mercedes!
részletekSzám szerint – Versenyben a gumik
A megfelelő köridő elérésben elsősorban a gumi játssza a főszerepet. Nézzük át pár mondatban a versenygumik történetének, ennek a bonyolult és változatos sztorinak a legfőbb F1-es állomásait.
részletekSzám szerint: Változatos Formula-1-es idények
Ma a változatos F1-es szezonokkal foglalkozunk: ennek egy lehetséges mérőszámát jelenti az, hogy hány pilóta állhatott dobogóra az idény versenyein. Az elmúlt években mindkét végletre volt példa.
részletekSzám szerint – Ország-város az F1-ben
A versenynaptár ma is évről-évre változik, folyamatosan új helyszínek jelennek meg a programban. A régi F1-es kalendáriumokat áttekintve ráadásul egészen meglepő helyszínekkel találkozhatunk...
részletekSzám szerint – Az „első vesztesek”
Ayrton Senna híres mondása volt, hogy „másodiknak lenni annyit tesz, mint elsőnek lenni a vesztesek között”. De lássuk, kik voltak azok az F1-ben, akik a legtöbbször tapasztalták meg ezt az érzést az év végi összesítésben.
részletekSzám szerint – Nagyot bukó bajnokok
Az F1 történetének érdekességeit bemutató sorozatunkban ezúttal olyan versenyzőkről lesz szó, akik világbajokként a címvédő csapattal együtt estek hatalmasat a következő esztendőben.
részletek