Elég hozzá, ha valaki rosszkor húz egyet a limonádéból, és máris fent van a falon. Így ragyoghat fel az unatkozó rajongók szórakoztató vasárnapja.
Sokaknak emlékezetes Riccardo Patrese lélegzetelállító 1982-es győzelme, amikor is fél percet vesztett fennakadva a szegélyen, és ő sem hitte el, hogy győzött. Olivier Panis 14. helyről besöpört győzelme, stílusosan francia autóval, és kölcsön szmokingos vasárnapja sem merül egyhamar feledésbe. Az esőáztatta pályán úgy lökdösődött és könyökölt, mint egy „disznó” – mondta róla a kárvallott Irvine akkor, 1996-ban.
Ha már a megjegyzéseknél tartunk, álljon itt Gerhard Berger véleménye, ami kedvcsinálónak sem rossz: „Monte-Carlóban versenyautót vezetni olyan, mint kacsaúsztatóban motorcsónakázni”. Ha megjött a kedv az év legfontosabb versenyéhez, akkor itt az ideje egy kihívás nélküli jeges zuhanynak: ennyit az ábrándokról!
A Formula-1 legújabb, adatgyűjtésekre épülő korszaka könyörtelen sterilitással teszi a dolgát: 2004 óta csak egyszer fordult elő, hogy a pole-pozíció birtokosától el tudták venni a későbbi futamgyőzelmet! Konkrétan 2008-ban Massa (Ferrari F2008) nyerte az időmérőt, de Lewis Hamilton (McLaren Mercedes MP4-23) jussa lett a verseny. Ezt az egy esetet leszámítva 2004 óta MINDIG az nyerte a versenyt, aki a pole-pozícióból rajtolt el!
A McLaren rajongóinak némi reménnyel szolgál, hogy a nagy múltú wokingi gárda viszonylag okosan tudott gazdálkodni eddigi óvatos Hondás ígéreteivel – szinte az egyetlen csapat lett, aminek NINCS vesztenivalója Monte-Carlóban. Számukra a hercegvárosi csiki-csuki nagy titokban meglepetést is tartogathat, a statisztika teljes mellszélességgel mellettük áll.
A McLaren szerezte a legtöbb győzelmet (tizenötöt) és a legtöbb edzéselsőséget (tizenegyet) Monte-Carlóban. Ott a vezetett körökben is a legjobbak, 916 kört kanyarogtak a sor elején.
Ha mégis valami csoda folytán csillaghullásos, vérbeli meglepetésfutam alakulna ki május 24-én, amely az elpártoláson töprengő rajongókat ismét felvillanyozná és a szürkülni kezdett monacói statisztikákat kiszínezné – én volnék az egyik legboldogabb. Tehát meglepetésvadászok, előre!
Nézzük, Monacóban hogyan szerepeltek az egyes csapatok:
CSAPAT |
GYŐZELEM: |
POLE-POZÍCIÓ |
McLaren |
15 |
11 |
Ferrari |
8 |
9 |
Lotus |
7 |
9 |
BRM |
5 |
1 |
Williams |
3 |
7 |
Red Bull |
3 |
3 |
Tyrrell |
3 |
2 |
Cooper |
3 |
1 |
Renault |
2 |
4 |
Brabham |
2 |
3 |
Mercedes |
2 |
3 |
Maserati |
2 |
1 |
Benetton |
2 |
1 |
Alfa Romeo |
1 |
1 |
Ligier |
1 |
1 |
Brawn |
1 |
1 |
Wolf |
1 |
0 |
Vanwall |
0 |
1 |
Matra |
0 |
1 |
March |
0 |
1 |