Statisztika
Szám szerint: Győzelemhiányos bajnoki címek
Ma azokra az F1-es szezonokra tekintünk vissza, amikor kevés futamgyőzelemmel sikerült felérnie valakinek a csúcsra – kétszer még az is előfordult, hogy egyetlen verseny megnyerése is elég volt ehhez.
részletekA McLaren története legrosszabb évkezdése
A statisztikákat áttekintve bizony nem túlzás ez a cím: eddig csak úgy nullázott az év első F1-es futamán a McLaren, hogy nem is ért célba. Az utolsó rajtsorhoz hasonlóért 1981-ig kell visszamennünk.
részletekFoghíjas évkezdés - Melbourne-i statisztikák
Mikor álltak rajthoz legutóbb ilyen kevesen egy szezonnyitón? Milyen hasonlóság van Vettel és Schumacher ferraris debütálása között? És milyen szempontból lett máris a legjobb brazil Felipe Nasr?
részletek10 érdekes statisztika az Ausztrál Nagydíjról
Lehet, hogy nem a melbourne-i verseny volt az F1 történetének legizgalmasabb futama, viszont számos statisztikai érdekességet hozott a hétvége – ezekből válogattunk össze most tízet.
részletekTesztszámtan: A Mercedes 20 versenytávja
12 tesztnap után íme az eddig látottak összegzése számokban. Melyik pilóta, csapat és motor tette meg a legtöbb kört, ki várhatja legfelkészültebben az F1-es szezonkezdetet?
részletekHamilton tette meg a legkevesebb kört a héten
Talán kissé meglepő, hogy a mindenhatónak tűnő Mercedes világbajnok pilótája volt a legkevésbé aktív a 2015-ös versenyzők közül az utolsó barcelonai teszten, a számok azonban egyértelműen ezt mutatják.
részletekSzám szerint – Állandó vendégek a dobogón
A 2014-es év egy új rekordot hozott a konyhára: még soha, egyetlen (kétversenyzős) F1-es csapat sem hozott olyan sűrűn dobogós helyezéseket, mint az elmúlt évi Mercedes!
részletekStatisztikahalmaz a barcelonai tesztről
Az alábbiakban a barcelonai F1-es tesztet összegezzük a számok nyelvén: autók, motorok, versenyzők – eredmények, körök, kilométerek. A Mercedes fölényét nehéz lenne elvitatni, a második hely kérdéses.
részletekA Toro a legaktívabb, a Lotus a leggyorsabb
Legalábbis így állt a helyzet a barcelonai F1-teszt harmadik napját követően: már nem a Mercedes tette meg a legtöbb kört, és nem a McLaren a leglassabb – körszámban persze még messze vannak.
részletekSzám szerint: Változatos Formula-1-es idények
Ma a változatos F1-es szezonokkal foglalkozunk: ennek egy lehetséges mérőszámát jelenti az, hogy hány pilóta állhatott dobogóra az idény versenyein. Az elmúlt években mindkét végletre volt példa.
részletekSzám szerint – Az „első vesztesek”
Ayrton Senna híres mondása volt, hogy „másodiknak lenni annyit tesz, mint elsőnek lenni a vesztesek között”. De lássuk, kik voltak azok az F1-ben, akik a legtöbbször tapasztalták meg ezt az érzést az év végi összesítésben.
részletekEzért aggódhat igazán a McLaren-Honda
Nyilvánvaló volt, hogy nehéz lesz számukra a kezdés, de a számok nem hazudnak, és megmutatják, bizony még a tavalyi mércével mérve is jócskán elmaradnak a többi csapattól – mind körszámok, mind köridők tekintetében.
részletek