A mezőny az előző évekhez hasonlóan most is 12 napot gyakorolhatott a pályán a szezonkezdet előtt, ami ideális esetben versenyzőnként hat napot jelentett, ám különféle okokból többen is eltértek ettől.
Két csapat nem is használta ki a teljes rendelkezésre álló időt, hiszen a Lotus egy napot késett Jerezből, a Force India pedig Jerezből teljesen, Barcelonából pedig egy napot hiányzott. Többen lehetőséget adtak a főként a szimulátorban dolgozó tesztpilótájuknak is, hogy a valóságban is megérezze az autót: így tett előre eltervezetten a Williams és a Lotus, míg a McLaren és a Mercedes kényszerből ültette be harmadik versenyzőjét aktív pilótájuk betegsége vagy rosszulléte miatt. Pascal Wehrlein ennek köszönhetően egyedüliként két csapat, a Force India és a Mercedes autóját is kiptóbálhatta.
Összesen 22 versenyző lépett pályára az előszezon során, s ha a Manor még minfdig bizonytalan projektjétől eltekintünk, akkor a Melbourne-ben rajthoz álló versenyzők közül Fernando Alonso teljesítette a legkisebb távot. A spanyol balesete miatt ugyanis négy napot kihagyott, ráadásul a McLaren-Honda egyébként sem volt a megbízhatóság mintapéldánya a tesztek alatt.
A tabella élén az Alonsónál több mint hatszor aktívabb Nico Rosberg végzett - ő összesen 757 kört tett meg a Mercedesszel, ami több mint 11 versenytávnak felel meg. Bár az első barcelonai gyakorlás után még Lewis Hamilton állt mögötte a második helyen, az utolsó héten végül a brit annyira kevés időt töltött a pályán, hogy a lista 8. helyére csúszott, mindkét Sauber, Ferrari és Toro Rosso mögé.
A versenyzők által megtett táv az előszezoni tesztek során:
# | Versenyző | Csapat | JEREZ | BARCELONA I. | BARCELONA II. | ÖSSZESEN | Versenytáv | ||||
Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | ||||
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 308 | 1364 | 195 | 908 | 254 | 1182 | 757 | 3454 | 11,3 |
2 | Felipe Nasr | Sauber | 197 | 872 | 152 | 708 | 300 | 1397 | 649 | 2976 | 9,8 |
3 | Max Verstappen | Toro Rorro | 170 | 753 | 223 | 1038 | 224 | 1043 | 617 | 2834 | 9,3 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 149 | 660 | 179 | 833 | 272 | 1266 | 600 | 2759 | 9,0 |
5 | Marcus Ericsson | Sauber | 185 | 819 | 166 | 773 | 245 | 1140 | 596 | 2732 | 9,0 |
6 | Carlos Sainz | Toro Rorro | 183 | 810 | 188 | 875 | 218 | 1015 | 589 | 2700 | 8,9 |
7 | Kimi Raikkönen | Ferrari | 200 | 886 | 164 | 763 | 216 | 1005 | 580 | 2655 | 8,7 |
8 | Lewis Hamilton | Mercedes | 208 | 921 | 201 | 936 | 124 | 577 | 533 | 2434 | 8,0 |
9 | Felipe Massa | Williams | 144 | 638 | 143 | 666 | 205 | 954 | 492 | 2258 | 7,4 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 84 | 372 | 202 | 940 | 200 | 931 | 486 | 2243 | 7,4 |
11 | Valtteri Bottas | Williams | 134 | 593 | 176 | 819 | 178 | 829 | 488 | 2241 | 7,3 |
12 | Pastor Maldonado | Lotus | 137 | 607 | 173 | 805 | 176 | 819 | 486 | 2231 | 7,3 |
13 | Danyiil Kvjat | Red Bull | 82 | 363 | 214 | 996 | 159 | 740 | 455 | 2099 | 6,9 |
14 | Romain Grosjean | Lotus | 53 | 235 | 111 | 517 | 191 | 889 | 355 | 1640 | 5,4 |
15 | Sergio Perez | Force India | 155 | 722 | 129 | 600 | 284 | 1322 | 4,3 | ||
16 | Nico Hülkenberg | Force India | 36 | 168 | 235 | 1094 | 271 | 1262 | 4,1 | ||
17 | Jenson Button | McLaren | 41 | 182 | 45 | 209 | 138 | 642 | 224 | 1033 | 3,4 |
18 | Pascal Wehrlein | Merc./F.I. | 161 | 749 | 161 | 749 | 2,5 | ||||
19 | Fernando Alonso | McLaren | 38 | 168 | 79 | 368 | 117 | 536 | 1,8 | ||
20 | Susie Wolff | Williams | 86 | 400 | 86 | 400 | 1,3 | ||||
21 | Jolyon Palmer | Lotus | 77 | 358 | 77 | 358 | 1,2 | ||||
22 | Kevin Magnussen | McLaren | 39 | 182 | 39 | 182 | 0,6 |
A csapatok között a Mercedes annak ellenére is a legaktívabb maradt, hogy az utolsó héten négy riválisuk is náluk több időt töltött a pályán. 6111 kilométerük kereken húsz versenytávnak felel meg, azaz úgy is nézhetjük, hogy a címvédők egy teljes szezonnak megfelelő utat bejártak már - Toto Wolff elmondása szerint ráadásul mindezt egyetlen egy motor felhasználásával tették.
Figyelemreméltó a mezőny második feléhez tartozó két istálló, a Sauber és a Toro Rosso munkája, akiknek autói példás megbízhatóságról tanuskodtak, így biztosítva a kellő tanulási időt újonc és fiatal versenyzőik számára.
A Force India volt az egyetlen istálló, amely a tavalyi autóját is bevetette, és bár az idei modell tesztelésére már kevés idejük, mindössze két és fél napjuk maradt, kis híján így is annyit futottak vele, mint az összes teszten jelenlévő, ám rengeteg megbízhatósági gonddal küzdő McLaren.
A csapatok által megtett táv az előszezoni tesztek során:
# | Autó | JEREZ | BARCELONA I. | BARCELONA II. | ÖSSZESEN | Versenytáv | ||||
Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | |||
1 | Mercedes W06 Hybrid | 516 | 2285 | 444 | 2067 | 378 | 1760 | 1338 | 6111 | 20,0 |
2 | Sauber C34 | 382 | 1691 | 318 | 1480 | 545 | 2537 | 1245 | 5709 | 18,7 |
3 | Toro Rosso STR10 | 353 | 1563 | 411 | 1913 | 442 | 2058 | 1206 | 5534 | 18,1 |
4 | Ferrari SF-15T | 349 | 1545 | 343 | 1597 | 488 | 2272 | 1180 | 5414 | 17,7 |
5 | Williams FW37 | 278 | 1231 | 405 | 1885 | 383 | 1783 | 1066 | 4899 | 16,1 |
6 | Red Bull RB11 | 166 | 735 | 416 | 1936 | 359 | 1671 | 941 | 4343 | 14,2 |
7 | Lotus E23 Hybrid | 190 | 841 | 361 | 1680 | 367 | 1708 | 918 | 4230 | 13,9 |
8 | Force India összes | 304 | 1415 | 364 | 1694 | 668 | 3110 | 10,2 | ||
9 | McLaren MP4-30 | 79 | 350 | 124 | 577 | 177 | 824 | 380 | 1751 | 5,7 |
Force India VJM08 | 364 | 1694 | 364 | 1694 | 5,6 | |||||
Force India VJM07 | 304 | 1415 | 304 | 1415 | 4,6 |
Az erőforrások eredményeinek összevetése előtt fontos megjegyeznünk, hogy a Mercedes négy partnercsapattal, míg a Ferrari és a Renault csak kettő-kettővel, a Honda pedig eggyel dolgozott. A Mercedes persze így jóval több adatot gyűjthetett riválisainál, ami a fejlesztések és a problémamegoldás során csakis előnyt jelenthet. A Honda felkészülése azonban rosszabbul alakult a reméltnél, 1751 megtett kilométerükkel Európát sem tudták volna keresztülszelni.
A motorok által megtett táv az előszezoni tesztek során:
# | Motor | JEREZ | BARCELONA I. | BARCELONA II. | ÖSSZESEN | Versenytáv | ||||
Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | |||
1 | Mercedes | 984 | 4357 | 1514 | 7048 | 1492 | 6945 | 3990 | 18350 | 60,2 |
2 | Ferrari | 731 | 3237 | 661 | 3077 | 1033 | 4809 | 2425 | 11122 | 36,5 |
3 | Renault | 519 | 2298 | 827 | 3850 | 801 | 3729 | 2147 | 9876 | 32,4 |
4 | Honda | 79 | 350 | 124 | 577 | 177 | 824 | 380 | 1751 | 5,7 |