DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap

SafetyCar

Miért nem szállt ki Ericsson az autóból?

Egy érdekes fórumhozzászólás világíthatja meg, miért tartott mintegy két percen át Ericsson elsüllyedt Sauberjének kimentése a hétvégi malajziai F1-es futamon. A svéd nem igyekezett.

részletek

A BMW M innovatív technológiát mutat be a MotoGP-ben

Március 29-én, a 2015-ös MotoGP világbajnokság szezonnyitó, katari futamán kezdetét vette a BMW M divízió sorozatban tizenhetedik szezonja a világ leggyorsabb kétkerekű versenyszériájának hivatalos partnereként.

részletek

A MotoGP-ben lesz a legdögösebb Safety Car

Ez persze egy szubjektív kijelentés, de annyi mindenesetre biztos, hogy a márciusi Genfi Autószalonon leleplezni szánt új BMW M4 Coupé vagány kinézetével és elképesztő teljestményadataival nehéz versenyezni.

részletek

2015-től bevezetik a virtuális safety cart

A 2015-ös szezontól kezdve a sárga zászlós mentések biztonságosabbá tételének érdekében bevezetik a virtuális safety cart az F1-ben. A Le Mans-i stílusú lassú zóna alulmaradt a VSC-vel szemben.

részletek

2015: Több vitatott szabályt is töröltek

Dupla pontok az utolsó futamon? Állórajt a safety car után? A csapat és a versenyző közti beszélgetés korlátozása? Úgy néz ki, a szurkolók mindezeket elfelejthetik, az F1 Bizottság döntött.

részletek

A virtuális biztonsági autó sohasem fogja helyettesíteni az igazit

Bár már két hétvégén is tesztelték a virtuális safety cart az F1-ben, az FIA szerint még koránt sem biztos, hogy jövőre élesben is bevetnék, azt pedig végképp nem tudják elképzelni, hogy valaha is teljesen átvegye a tényleges biztonsági autó helyét.

részletek

Nem változtatnak a biztonsági autós szabályon

A múlt héten merült fel, hogy változtatnak az F1 biztonsági autós szabályán, s a lekörözött autóknak egy extra kört írnak jóvá ezentúl. A javaslatot azonban több okból is elfogadhatatlannak találták.

részletek

Változhat a safety car szabálya az F1-ben

Biztonsági autó, motorcsere, öt másodperces büntetés, promóciós események, parc ferme – a hétvégén ezekről a témákról tárgyalnak majd, amikor átírják a Formula-1 szabálykönyvét.

részletek

Austinban tesztelik a virtuális safety cart

Az F1 mezőnye az USA Nagydíjon új biztonsági technológiát próbál ki, amely átmenet a sárga zászló és a biztonsági autó között. A módszer bevezetéséről később döntenek.

részletek

Retro – Az első safety car mindent összekuszált

Napjainkban már megszokott, hogy egy-egy baleset után a biztonsági autó a mezőny élére áll, ám nem volt ez mindig így. Először 1973-ban, Kanadában vetették be a mezőny lassítására szolgáló járművet az F1-ben, ám ahelyett, hogy rendet tett volna, káoszt és zűrzavart hagyott maga után, és órákig nem derült ki, hogy ki is nyerte a futamot.

részletek