Retro
Retro – Az újonc brazil nyer, a halott osztrák világbajnok
Ezen a napon dőlt el az a világbajnoki cím, amelyiket már senki nem tudta megünnepelni, az azt megszerző Jochen Rindt ugyanis egy hónappal korábban életét vesztette. Utódja, Emerson Fittipaldi nyerte azt az ominózus USA Nagydíjat a Lotusszal, ezzel képletesen megszerezve a posztumusz bajnoki címet a legendás osztráknak.
részletekRetro – A kék szemű szívtipró egyetlen győzelme
E napon szerezte karrierje egyetlen futamgyőzelmét a nők bálványa, a közönségkedvenc Francois Cevert, akinek az volt a küldetése, hogy Franciaország első világbajnoka legyen, ám két évvel később az a pálya vette el az életét, ahol legnagyobb F1-es sikerét aratta.
részletekRetro – Megnyerte a bajnokságot, aztán lelépett a Ferraritól
1977. október 2-án az USA Nagydíjon elért negyedik helyével Niki Lauda bebiztosította második F1-es bajnoki címét. Bár még két futam hátra lett volna a szezonból, az osztrák soha többé nem versenyzett Ferrarival.
részletekRetro – Megkezdődött a Zöld Pokol építése
1925. szeptember 27-én helyezték le a Nürburgring alapkövét, ami Németország első állandó pályája lett, és bár a félelmetes Nordschleife 1976 óta csak kisebb eseményeket lát vendégül, a Zöld Pokol legendája máig él.
részletekRetro – Go, Johnny Go!
1999. szeptember 26-án rendezték a kilencvenes évek egyik legemlékezetesebb versenyét, mely változó körülményeket, torokszorítóan keserű pillanatokat és egy egészen megdöbbentő dobogót hozott - sőt visszatekintve túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a világbajnokság is itt dőlt el.
részletekRetro – Mindenkinél többször járt Le Mans-ban
Ezen a napon született Henri Pescarolo, akinek nevét az F1 történelmének rajongói és a sportautók kedvelői egyaránt ismerhetik.
részletekRetro – Vissza a gyökerekhez
2000. szeptember 24-i dátumon fontos eseményéhez ért a világbajnokság története: ezen a napon rajtolt el először F1-es nagydíj a világ egyik legelső versenypályáján, Indianapolisban, minden idők legnagyobb közönsége előtt. Ezt a bajnokság kimenetele szempontjából meghatározó fordulat fűszerezte.
részletekRetro – Az első safety car mindent összekuszált
Napjainkban már megszokott, hogy egy-egy baleset után a biztonsági autó a mezőny élére áll, ám nem volt ez mindig így. Először 1973-ban, Kanadában vetették be a mezőny lassítására szolgáló járművet az F1-ben, ám ahelyett, hogy rendet tett volna, káoszt és zűrzavart hagyott maga után, és órákig nem derült ki, hogy ki is nyerte a futamot.
részletekRetro – Az újonc zseni kapaszkodik a trófeába
Épp ezen a napon, szeptember 22-én rendezték az 1996-os F1-es szezon utolsóelőtti versenyét, ahol Damon Hillnek megvolt az esélye bebiztosítani a világbajnoki címet újonc csapattársával, Jacques Villeneuve-vel szemben.
részletekRetro – És akkor élre állt a pescarai borász
1997-ben épp ezen a napon, szeptember 21-én rendezték a 21. F1-es Osztrák Nagydíjat, mely a Prost istálló legemlékezetesebb versenye lehetett volna, de végül keserű csalódással végződött.
részletekRetro – Először lengett az F1-ben a piros zászló
Mostanság megszokhattuk, hogy minden szezonban legalább egyszer verseny közben is előkerülnek a piros zászlók, de nem volt ez mindig így. Először 1971-ben lengették meg azokat F1-es futamon, mégpedig a mostoha időjárási körülmények miatt.
részletekRetro – A nagy túlélő, Marc Surer
1951. szeptember 18-án látta meg a napvilágot Svájc harmadik legtapasztaltabb F1-es versenyzője, Marc Surer, aki Formula-1-es és raliautóval is túlélt egy-egy súlyos balesetet.
részletek