DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 19. szombat

Motorszabály

A Mercedes a Hondának akar keresztbe tenni?

Méghozzá azzal, hogy a hírek szerint nem az év ötödik versenyétől, hanem már az F1-es szezonnyitótól fogva új motorjukat használják. Elmagyarázzuk, milyen hatással lesz ez a Hondára.

részletek

A Honda „többé-kevésbé” érti a motorszabályt

Az F1 motorgyártói reagáltak az FIA azon döntésére, miszerint idén mindannyian fejleszthetik erőforrásaikat bizonyos mértékben. A Honda számára azért még nem teljesen világos az elv.

részletek

A Honda is fejleszthet szezon közben

Egy komplex, s első olvasatra igazságos megoldás született az elmúlt hetek nagy kérdésére: a Hondát épp olyan mértékben illeti meg a szezonközi fejlesztés, mint a három másik F1-es motorgyártót.

részletek

Marchionne: Egy győzelmet már szereztünk

Pedig a szezon kezdetéig még hosszú idő van hátra. A Ferrari elnöke az év közbeni motorfejlesztésre utalt, amelyet az olasz gyártó harcolt ki a döntéshozóktól.

részletek

Két év múlva jöhetnek az 1000 lóerős turbók

Az F1 gyártói is ezer lóerős motorokat szeretnének, de 2016-ban még marad a jelenlegi szabály. Ráadásul az is szinte biztos, hogy az aktuális V6-os erőforrásokból fognak több erőt kisajtolni.

részletek

A Honda igazságos F1-et akar

Nem sokkal azután, hogy nyilvánosságra hozták a 2015-re vonatkozó, Hondát hátrányos helyzetbe hozó motorszabályokat, a McLaren már fel is kereste az FIA-t, hogy panaszt tegyen.

részletek

Máris jöhetnek az új motorok a Formula-1-be?

Még csak egy szezont éltek meg a V6-os turbómotorok, de a csapatok máris erősebb és olcsóbb erőforrások bevezetését mérlegelik. Niki Lauda szerint azonban 2017 előtt nem lenne szabad váltani.

részletek

2014-es motorok a Spanyol Nagydíjig?

Az F1-es motorok fejlesztésének új szabályai a gyakorlatban azt jelenthetik, hogy a csapatok tavalyi erőforrásaikat fogják használni a Spanyol Nagydíjig, a továbbfejlesztett változatok pedig az európai versenyeken mutatkoznak be.

részletek

Ezért fontos a Renault-nak a V6-os motor

Hatékonyság és az utcai autókba átültethető tapasztalat – ezt jelentik a Renault számára a Formula-1 jelenlegi szabályai. A jövőt határozottan a Formula-E-ben látják.

részletek

Új motorok jöhetnek az F1-ben 2016-tól

Bár konkrétumokról még nem állapodtak meg, a tegnapi genfi csúcstalálkozón kijelölték a követendő útirányt: új, hangosabb, erősebb, olcsóbb motorok jöhetnek a 2016-os szezontól.

részletek

A Mercedes feladná előnyét az egyezségért?

Német sajtóhírek szerint a Mercedes komoly áldozatot készül hozni az F1-es motorválság megoldásának érdekében: előnyének nagy részéről lemondhat a gyár, ha maradnak a V6-os turbók.

részletek

Ecclestone 2016-ra hibrid szívómotorokat akar

A hibrid rendszereket nem dobná ki az F1-ből, a hathengeres turbóktól viszont megszabadulna Bernie Ecclestone, aki 2016-ra már ezer lóerős szívómotorokat szeretne látni. A csapatokon múlhat.

részletek