DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap

Masi

Masi elmondta, miért kapott büntetést Norris

Még a Red Bull főnöke is erősnek érezte a Perez elleni megmozdulásért kiszabott öt másodpercet, az FIA versenyigazgatója azonban rámutatott, melyik előírásnak nem felelt meg a McLaren britje.

részletek

Megcsappant a rádióforgalom az FIA-nál

A Formula-1-es közvetítések egyik újítása idén a csapatok és az FIA közti rádiós kommunikáció bejátszása. A versenyigazgató Michael Masi szerint érződik is ennek a hatása.

részletek

Gumifüstöléssel ünnepelt Verstappen, utolsó figyelmeztetést kapott

Nem díjazta a holland célegyenesbeli mutatványát a Red Bull Ringen Michael Masi: a versenyigazgató gyakorlatilag azonnal üzent a csapatnak, hogy több ilyet nem fog elnézni.

részletek

Norris megúszott egy szigorúbb büntetést

A McLaren pilótája az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérőjén elkövetett hiba miatt kapott hátrasorolást. Nem örült neki, de az FIA elmondása szerint keményebb megrovást is kaphatott volna.

részletek

Miért indították újra két körre a futamot?

Ahelyett, hogy biztonsági autó alatt ért volna véget az Azerbajdzsáni Nagydíj, a futamot piros zászlóval megszakították és fél órával később csupán két körre újraindították. A döntés Michael Masi kezében volt.

részletek

Változhat a szabály a Leclerc-baleset nyomán

Már a sportág döntéshozói is foglalkoznak az IndyCar-szabályként említett előírással, amely törölné a versenyző köridejét, aki piros zászlós balesetet okozott a kvalifikáción.

részletek

Wolff rádiózása feszültségről árulkodik

A Mercedes csapatfőnöke a versenyhétvégék során csak elvétve veszi fel a kapcsolatot az FIA-val, Barcelonában azonban megtette. Ez arról tanúskodik, a címvédők mennyire izgulhattak Lewis Hamilton sikeréért.

részletek

Masi elmondta, miért vették el Verstappen pontját

A holland meglepődött, a Red Bull kifakadt, az FIA versenyigazgatója szerint viszont teljesen egyértelmű volt, hogy törölni kell Verstappen utolsó körben futott eredményét az F1-es Portugál Nagydíjon.

részletek

Nem érti Vettel, miért nem állórajtot rendeltek

A piros zászlót követően általában a rajtrácsról indul újra a mezőny, Imolában viszont a versenyirányítás repülőrajtot rendelt. Erre még a csapatok sem számítottak, mikor pedig szóltak nekik, már késő volt – ezért választott az Aston Martin lágy abroncsot.

részletek

Miért volt szabályos Hamilton tolatása?

Néhányakban felmerülhetett, hogy esetleg illegális volt, ahogy a hétszeres F1-es világbajnok hátramenetbe kapcsolva tért vissza a sóderágyból Imolában – pedig valójában semmi nem tiltja ezt.

részletek

Masi állítja: nem változtattak futam közben

Bár úgy tűnt, a Bahreini Nagydíj során vált szabálytalanná a 4-es kanyar kiszélesítése, a versenyigazgató szerint szó sincs ilyesmiről. Verstappen előzése pedig eleve más tészta volt.

részletek

Nem lesz olyan egyszerű Hamilton visszatérése

Elsősorban a Bahreinben és az Abu Dhabiban érvényben lévő előírásoknak kell megfelelnie a Szahíri Nagydíjat kihagyó hétszeres F1-es világbajnoknak, ha kigyógyul a koronavírus-fertőzésből.

részletek